aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 14:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HKU - Gamedesign, hoe is dat?
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 21:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 maart 2005 20:33
Woonplaats: Amsterdam NRD!
Heey all.
Ik dacht, op Aniway moet er vást wel iemand zijn die Gamedesign volgt op het HKU!

(Hoop datk hier een topic over mag openen xDDD)

Ik doe nu Gamedesign op het Ma, maar ik wil het liefst doorstromen naar het HKU. Ik ben wel es op een meelopdag geweest van het HKU, waaruit al heel veel duidelijk was.

Maar ik ben nieuwsgierig naar, hoe verlopen de dagen? Hoeveel uur heb je en welke vakken krijg je? Is het zwaar? Is er veel theorie? Is het een goede opleiding voor Game Design?

Ik ben namelijk bang om het heel erg druk te krijgen op het HKU.. En ik vermijd theorie het liefst. Maar echt tekenen en animeren vind ik geweldig. En games maken ook, ofcourse!

_________________
Afbeelding
♥My Blog.♥

Adanai - Anime & Game Music


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2009 16:45
Woonplaats: Culemborg
d;glkd;gldsk!

Ik keek gisteren ook op hun site om te kijken hoe de opleiding in elkaar zat 8T
Maar ik ben er niet slimmer van geworden.

_________________
Utrecht meet 24 maart: Jade Harley, Dead Shuffle dress (Homestuck)
EFF '12: the Dolorosa (Homestuck)
Abunai '12: Youmu Konpaku, Dolorosa, (Pit?)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HKU - Gamedesign, hoe is dat?
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 22:10
BlackRose schreef:

Ik ben namelijk bang om het heel erg druk te krijgen op het HKU.. En ik vermijd theorie het liefst. Maar echt tekenen en animeren vind ik geweldig. En games maken ook, ofcourse!


maar game design was dacht ik juist levels ontwerpen. , juist niet zoveel animeren etc..... maar ik weet het niet zeker

(ik zelf doe opleiding animatie)

_________________
Cosplayhttp://www.meeltjuh.deviantart.com
Arthttp://www.merwilla.deviantart.com
Doujinshihttp://www.crack-brained.eu


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 maart 2005 20:33
Woonplaats: Amsterdam NRD!
Hmmh ja ik doe nu Game Design op het Ma en dat is echt de vormgeving-kant er van. Dus characters/omgeving/objecten ontwerpen en tekenen, 2d animeren, 3d animeren, 3d modellen, G.U.I.'s maken, etccc xDD

Het verzinnen van levels of scripten etc. is daar maar klein onderdeel van.

maar weet dus niet hoe dat het met HKU zit ;-;~..

_________________
Afbeelding
♥My Blog.♥

Adanai - Anime & Game Music


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010 22:45 
Offline
AniWay Redacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2004 12:43
Woonplaats: the seven seas
Ik heb zelf animatie gedaan op de HKU en samengewerkt met game designers. Je krijgt op de HKU doorgaans maar een klein deeltje theorie, de rest is praktijk. In het geval van de opleiding game design zal een groot deel in beslag worden genomen met het maken van game-modellen aan de hand van simpele kaartspelletjes (mock-ups) en het modden van games als Warcraft 3. Het is een brede opleiding, dus je krijgt ook les in het maken van 3D modellen, conceptualisering en andere zaken die belangrijk zijn (design docs schrijven). Later in de opleiding krijg je stages en projecten voor bijvoorbeeld Guerrilla Games.

Maar vraag dit soort dingen vooral aan de school zelf tijdens open dagen, daar zijn ze voor :)

_________________
Pindakaas en Sushi - Dé boekenreeks voor Japanfans!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 21:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2005 15:08
Hm, mijn vriend doet de richting game art op die school, maar hij heeft het tot nu toe niet naar zijn zin. Hij moet websites coderen, krijgt opdrachten die niks te maken hebben met waar hij voor komt en hij heeft bergen met huiswerk. Je hebt dus nog weinig vrije tijd over als je die opleiding wilt gaan doen. Ook is hem verteld (door leraren) dat hij dit nog 2 jaar lang allemaal krijgt. Hij zelf is hier echter niet blij mee, want hij heeft ook al 4 jaar lang een mbo studie hiervoor gevolgd en dacht nu dat hij eindelijk echt zich specifiek op alleen game art zou gaan richten.

Maar, dat is wat ik tot nu toe van hem gehoord heb, het is dus een zware opleiding, zeker als je er nog een relatie bij hebt haha :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 maart 2005 20:33
Woonplaats: Amsterdam NRD!
Hmm jaa. Kwam er net achter datk eigenlijk Game Art bedoelde ipv Game Design. /fail :c

Maar dat klinkt wel minder.. Heb ook nog wat gehoord van iemand die nu ook Game Art doet, dat het juist heel leuk is. Maar wel zwaar idd.

Dus nu ben ik nog verwarder dan eerst XDDD...
Mja, mss is het een goed idee om te kijken of ik 1 dagje kan meelopen ofzo >.<; Lijkt me toch de beste manier om een impressie te krijgen.

_________________
Afbeelding
♥My Blog.♥

Adanai - Anime & Game Music


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 21:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2005 15:08
BlackRose schreef:
Hmm jaa. Kwam er net achter datk eigenlijk Game Art bedoelde ipv Game Design. /fail :c

Maar dat klinkt wel minder.. Heb ook nog wat gehoord van iemand die nu ook Game Art doet, dat het juist heel leuk is. Maar wel zwaar idd.

Dus nu ben ik nog verwarder dan eerst XDDD...
Mja, mss is het een goed idee om te kijken of ik 1 dagje kan meelopen ofzo >.<; Lijkt me toch de beste manier om een impressie te krijgen.
Nja, er zitten vast zat mensen op die school die alleen maar bezig zijn met hun opleiding en hun huiswerk en tot midden in de nacht doorgaan. En dat zien hun dan als hun hobby.. ik echter zou het niet trekken :3 Lol


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HKU - Gamedesign, hoe is dat?
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010 10:23 
Offline

Geregistreerd: 28 sep 2010 10:05
BlackRose schreef:
Heey all.
Ik dacht, op Aniway moet er vást wel iemand zijn die Gamedesign volgt op het HKU!

(Hoop datk hier een topic over mag openen xDDD)

Ik doe nu Gamedesign op het Ma, maar ik wil het liefst doorstromen naar het HKU. Ik ben wel es op een meelopdag geweest van het HKU, waaruit al heel veel duidelijk was.

Maar ik ben nieuwsgierig naar, hoe verlopen de dagen? Hoeveel uur heb je en welke vakken krijg je? Is het zwaar? Is er veel theorie? Is het een goede opleiding voor Game Design?

Ik ben namelijk bang om het heel erg druk te krijgen op het HKU.. En ik vermijd theorie het liefst. Maar echt tekenen en animeren vind ik geweldig. En games maken ook, ofcourse!



Ik doe zelf geen Game Design bij de HKU, ben medewerker. Ik zou je aanraden om op de open dag langs te komen (27 november, www.hku.nl/opendag). Dan kun je praten met studenten en zien of de sfeer bij je past. Wat je ook kunt doen is chatten met studenten van de gameopleidingen. Dit kan op 21 oktober ( www.hku.nl/chat). Je kunt ze dan het hemd van het lijf vragen ;-).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: HKU - Gamedesign, hoe is dat?
BerichtGeplaatst: 20 feb 2011 18:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 aug 2010 11:00
Ik weet dat dit draadje zo oud is als uuuh.. Abunai 2010 ongeveer, maar toch.

Edit: Waarom eigenlijk het HKU? Wat zal die toevoegen?
It is not the magical place everybody seems to make of it, unless you yourself are quite passionate

Before we start: Hou je van gamen, of hou je van games verzinnen? Mag ook bordspellen enzo zijn, maar als je gewoon een gamer bent kan je net zo goed een makkelijke baan zoeken en gamen in je vrije tijd (not meant harshly, just saving you a year of possibly wasted college funding)

Zelf doe ik Game Art op het HKU en zit in nu in het 2e jaar. Het eerste halve jaar lijken alle richtingen enorm veel op elkaar (GAR, gamedesign and development/GDD en interaction design/IAD) en heb je veel les. Daarna ga je je steeds meer toesplitsen op jouw vakgebied ,in projecten zowiezo, maar iedere richting krijgt ook ietsjes andere opdrachten. De lessen zijn ieder jaar anders doordat het een vrij nieuwe opleiding is, dus ik kan je eigenlijk weinig duidelijks vertellen dat straks ook nog waar is haha...

Lessen zijn onderandere: Tekenen (eigenlijk alleen techniek zoals perspectief en compositie), Programmeren (Actionscript3, Csharp en later XNA), Research, Maya 3D (modelen, animeren, MELscripting) en wat designvakken die je aan het denken moeten zetten.
Wat leer je: LIGT AAN JOU!! Zo kan je helemaal niks leren of juist alles aanpakken wat interessant lijkt en zelf verder ontwikkelen.
Het HKU geeft je eigenlijk alleen maar wat tools for thinking en hulp. bv. Als jij slecht tekent maar je wel precies aan de opdracht houdt, kan je klaarblijkelijk ook gewoon je diploma halen. Ergens snap ik dit wel, maar GODKANNONNE wat zie je een lelijke shit soms! VAN ARTISTS!! Ik heb dan toch liever dat de docent me een klap in me gezicht geeft en zegt dat ik het over moet doen tot het ergens appeteitelijk is... Maar dat mag weer niet hurrhurr

Art nonsense aside
Game Design heb je inderdaad verschillende vakken in, waaronder level design. Globaal gezien leren ze je op nieuwe manieren naar dingen te kijken en waarom sommige dingen wel of niet werken. Ook leer je samenwerken met allemaal andere disciplines en wat jouw plek later zou kunnen zijn. Bedenk dus goed wat je zelf wilt, maar sta ook open voor nieuwe ideeën. Stel je hebt een vet concept, dus die pitch je, maar niemand wil het uitvoeren. Dan kan het aan 3 dingen liggen: jouw pitching skills, je concept, of je team. Meestal is het het een deel crappy pitching met een scheut fout concept en mespuntje closed-minded team... Hier leer je aan werken en werken en werken.

Furthermore: iedere game design opleiding verschilt.
Op het MA krijg je VEEEEEL vakken, waarvan jij er maar 3 nodig zal hebben (want waarvoor heb je NL, engels en rekenen nodig als je de middelbare al heb afgerond? wth MA??).
Op het HKU krijg je bizar weinig les (waarvan je ook niet allemaal wilt/nodig denkt te hebben), maar heb je weer gigantische projecten.
Op de HVA... Haha.. Me vriendje doet daar de minor Game Design en het klinkt allemaal als blasphemy wat ze daar doen... (game design als minor en major op het HVA heeft overigens weer compleet andere vakken dan MA en HKU)

Long rant is long, zoek me maar op op de open dagen XD; ben er de afgelopen 3 keer geweest en straks weer

_________________
╭━━━━━━━━━━━━━━━━━╮
ART HOMEPAGEETSY SHOP
╰━━━━━━━━━━━━━━━━━╯


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kuroi Namida en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling