Geregistreerd: 08 maart 2006 17:54 Woonplaats: EUROBEATLAND
Ik vraag mezelf overigens oprecht twee dingen af.
1. Hoe gebeurt het dat je je tracklist 'thuis' laat liggen?
2. Hoe had het geklonken als je deze tracklist wél had gebruikt?
Daarnaast vind ik het ook zwak dat je telkens loopt te verkondigen dat je voorgaande jaren in de weg bent gezeten een goede disco te draaien. In 2007 had je een mooie tijd om te draaien, waarna wij het halverwege overnamen. In 2008 was er geen disco, wat voor ons reden was om Deshima Sounds te beginnen. In 2009, vorig jaar dus, begon je met een volle zaal die compleet psyched up was, dus veel makkelijker kan je het niet hebben.
De beste tip die ik je trouwens kan geven is: observeer! Kijk wat er gebeurt, niet op je scherm, maar in de crowd. En wees kritisch, als er een handjevol mensen losgaan op jouw favoriete muziek, blijf dit dan niet de hele avond door draaien als het gros van de feestgangers het toch niet helemaal geweldig vindt. Je staat er voor hen, en niet voor jezelf.
Abdijbar was behoorlijk snel dicht inderdaad.
Beetje vaag, maar daar kan ik weinig verandering aan brengen.
Ik begreep dat de staff hier wel vraagtekens gaat zetten bij de NH Koningshof.
Citaat:
Ik zal de muziek niet afkraken zoals sommigen dat doen maar laten we zeggen dat 2 avonden met dezelfde soort stamp muziek toch wel wat overdreven is. Voor sommigen zal dat wel niet opgaan omdat het hun style muziek is maar ik denk dat er een veel grotere groep is die de muziek niks vind.
In principe ben ik het gewoon met je eens. Maar ik heb al uitgelegd waarom de playlist niet uitgebreid was, dacht ik zo.
Citaat:
Ja ik ben beide avonden geweest met een groep en we stonden er eigenlijk alleen maar bier te drinken en te praten (voor zover dat kon).
Tja, praten op een disco wordt sowieso lastig. Dan kan je beter idd bij een rustige bar gaan zitten.
Citaat:
Geluid kwaliteit en Licht show was wel goed maar er had inderdaad wel wat meer variatie in gemogen zeker als we het over 2 avonden hebben (Ja ik weet dat het ook 2 verschillende DJ's waren maar toch).
Zie bovenstaande opmerking die ik al gegeven had, maar idd, de geluidskwaliteit was bijzonder goed te noemen, en de lasershow vond ik achteraf gezien in de zaal ook goed uitgepakt, alleen meer voorbereiding is nodig voor volgend jaar ^^.
Citaat:
Als dat inderdaad de disco dood draait dan denk ik dat Abunai een grotere bar moet openen (de Abdijbar zat snel goed vol en er waren nog minstens 2 andere grotere plaatsen waar een bar kon zijn.) Dit kan dan ten koste gaan van de Disco maar ja het blijft toch altijd vraag en aanbod.
Er was toch behoorlijk wat jongeren op af gekomen. Ik snap je noodzaak, maar laat ik je even uitleggen dat de disco's ervoor nog extremer was, en letterlijk niemand was omdat het te laat was en de meeste mensen al waren slapen. Dus ik was al lang blij dat ik eindelijk even mijn ding kon doen, voor het eerst.
Citaat:
Sorry, dat antwoord vindt ik dus echt helemaal niets toevoegen aan de discussie.
1. Hoe gebeurt het dat je je tracklist 'thuis' laat liggen? 2. Hoe had het geklonken als je deze tracklist wél had gebruikt?
Daarnaast vind ik het ook zwak dat je telkens loopt te verkondigen dat je voorgaande jaren in de weg bent gezeten een goede disco te draaien. In 2007 had je een mooie tijd om te draaien, waarna wij het halverwege overnamen. In 2008 was er geen disco, wat voor ons reden was om Deshima Sounds te beginnen. In 2009, vorig jaar dus, begon je met een volle zaal die compleet psyched up was, dus veel makkelijker kan je het niet hebben.
De beste tip die ik je trouwens kan geven is: observeer! Kijk wat er gebeurt, niet op je scherm, maar in de crowd. En wees kritisch, als er een handjevol mensen losgaan op jouw favoriete muziek, blijf dit dan niet de hele avond door draaien als het gros van de feestgangers het toch niet helemaal geweldig vindt. Je staat er voor hen, en niet voor jezelf.
Loop nou niet te zeiken man. Ben je dan echt helemaal vergeten vorig jaar dat ik je hersens wel in kon slaan ????? Ik had de disco beheer overgenomen van Roel omdat deze gewoon foetsie was (letterlijk), en toen moest jij een grote mond opzetten over de tijden terwijl dit vooraf al helemaal geregeld was, alleen dat het in het boekje verkeerd was neergezet... ?
Citaat:
1. Hoe gebeurt het dat je je tracklist 'thuis' laat liggen?
Dat kan gebeuren he, als je 4 dingen doet op Abunai: DDR, Video Programma, New Anime Panel en de Disco. Alsof ik het zou willen hebben vergeten.... Dat jullie alleen Parapara en Disco hebben, jullie hebben 50% minder om jullie gedachte bij te houden fyi.
Citaat:
2. Hoe had het geklonken als je deze tracklist wél had gebruikt?
Meer variatie zoals de mensen hadden gezegd, dit omdat ik meer bij de Jpop/Jrap naar Jtrance, Jcore en daarna naar de echte gabber zou gaan.
Citaat:
In 2007 had je een mooie tijd om te draaien, waarna wij het halverwege overnamen.
Mooie tijd ?
Ik zat met een lege zaal omdat niemand goed op de hoogte was van de locatie van de disco, daarnaast zat IK midden in een Cosplay Fashion Show, en raad maar eens waar dan iedereen heen gaat... Juist..
Die event was namelijk destijds heel populair, dus ik zat in een vervelende tijdsframe.
P.S.: Ik ga niet meer verder op je in Jimmy. Vorig jaar was het al erg genoeg wat je geflikt had, en als je me aanspreekt omtrent de disco voorbereiding op Abunai, heb ik geen problemen mee (zoals je gezien had tijdens de opbouw, was ik aan het helpen met opbouw van de disco locatie).
Geregistreerd: 09 mei 2005 17:19 Woonplaats: Rijswijk
Power2All schreef:
Zover ik zag, toen ik met Jcore begon, begon iedereen als een gek tekeer aan het gaan.
En dit is waar je de fout ben in gegaan. Gelijk je vierde nummer werd het J-Core. Tuurlijk, mensen gingen tekeer en ik zag het zelf gebeuren. Maar dit is ook het moment dat je je bezoekers moe maakt.
Tuurlijk dansten er mensen, maar meerendeels stonden stil, meer te socializen met elkaar en met ballonnen te spelen. En ik kan het wel weten, omdat ik juist daarom let. Ik leer van door te kijken en luisteren. En zelfs bij jouw disco leer ik een hoop.
Ik had je dit al eerder een paar keer verteld over dat je J-Core nooit te vroeg in moet laten doen, maar je nam mijn tips steeds niet aan.
Goed, voordat we helemaal ten zuiden gaan even het vriendelijke verzoek om hier niet op de man te spelen; doe dat maar per e-mail of PM.
_________________ Anime-FAQ Use jij al English in je teksten? Dat is teh 1337, weetjewel. Nihongo is ook motto cool desu. En dat op een Nederlandstalig forum...
A cell phone does not produce ionizing radiation, and thus does not cause cancer, unless it's a bananaphone. (XKCD)
Mijn bericht was ook algemeen bedoeld, niet specifiek op die van jou.
Jij postte in de tijdsperiode waarin ik de reacties zat te lezen.
_________________ Anime-FAQ Use jij al English in je teksten? Dat is teh 1337, weetjewel. Nihongo is ook motto cool desu. En dat op een Nederlandstalig forum...
A cell phone does not produce ionizing radiation, and thus does not cause cancer, unless it's a bananaphone. (XKCD)
Kleine vraag:
Wie houd zich aan zijn tracklist?
Persoonlijk ben ik goed genoeg om te weten dat het publiek elke keer anders reageert en dat ik dus niet goed genoeg ben om mijn tracklist van tevoren vast te stellen "omdat ik weet wat het publiek de hele avond wilt". Ik neem altijd gewoon mijn nummers mee, heb een idee waarmee ik open en denk 3 platen vooruit, that's it. Ik heb een idee van wat ik wil draaien, maar als iedereen als een zoutzak blijft staan, ga ik echt niet verder op die stijl en dan is die tracklist ineens compleet nutteloos. Een tracklist is leuk voor sets op de radio, maar het heeft dus echt geen zin om deze te gebruiken voor een gemengd publiek zoals bij Abunai.
Wat beter werkt is om je nummers te kennen, draai ze continu: in de auto, op werk, op de fiets, elk nummer dat je meeneemt minstens 8 keer. Je moet weten welke que momenten erin zitten, hoelang en op welke manier een nummer inkomt en eruit gaat. Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar een set is een organisch, een levend, iets. Er is geen verschuilen achter een tracklist want alles veranderd continu. Als jij een set helemaal vooruit heb gemaakt en er niet vanaf wijkt, kan je net zo goed DJ winamp laten spelen. Het publiek zit niet te wachten om alleen je techniek te horen, al is die nog zo geniaal. Wat ze willen is een samenspel tussen hun gevoel en jouw manier om ze dat te laten uiten, hun gevoel in uiting door jouw tracks. Een goede set is niet een aantal aan elkaar sluitende tracks, een goede set is een publiek wat helemaal leeg en voldaan wegloopt na afsluiting.Om te verschuilen achter een tracklist is arrogant. Een set die niet gemaakt is voor het publiek, door de reactie van het publiek, is nep en het is arrogant om te denken dat het publiek daar niet doorheen prikt.
Of, zoals Showtek zei:
The melody makes you one with your emotions
And the rhythm makes you believe in it
We speak music
Okay, dit was even mijn lange morele rant, maar er zijn gewoon teveel mensen tegenwoordig die Virtual DJ of Tractor aanraken en denken dat ze DJ zijn. Het zijn hele mooie tools en ik maak er dan ook dankbaar gebruik van, maar ze zijn niet heilig.
Daarnaast, dit betekent niet dat Power2All aan de ene of de andere kant staat. Ik ga geen mening neerzetten, want elk commentaar over 1 persoon wordt op een forum altijd als veel negatiever gezien dan dat het bedoelt is.
Geregistreerd: 28 jan 2007 15:54 Woonplaats: Arnhem
@P2A:
Als je zo veel te doen hebt voor een con, waarom heb je dan niet de beslissing genomen om bepaalde dingen over te dragen aan andere partijen?
Ik bedoel, Jody en Jimmy doen dit nou al een tijdje en hebben ook ervaring buiten conventies om. Ze willen graag hun plaatjes draaien op de con, dus waarom niet?
Oke, er mag natuurlijk wel nieuw talent zijn gezicht laten zien, daar is ieder vrij in en die kans mag een 'nieuweling' ook zeker krijgen. Alleen: was het niet beter voor je om dit gewoon achterwege te laten (of iets anders) zodat je je beter kon focussen op andere dingen op de con?
As for DDR: Ik heb vage geluiden opgevangen (dus correct me if I'm wrong) dat Shodan ook de DDR setup kan aanleveren. Sowieso worden de pads door anderen geregeld (DDRnl, voor zover ik weet). Dus waarom laat je dan niet het DDR gebeuren door DDRnl regelen?
Overigens heeft jouw software ook nog de nodige aanpassingen nodig, maar deze weet je zelf ook al.
tl;dr: Je haalt jezelf een heleboel werk op de hals die je misschien in een kort tijdsbestek helemaal niet alleen aan kan. Mijn tip?
Vraag om hulp. Als je mensen op een normale manier benaderd en gewillig bent om te leren, wijzen ze je niet af. Daarbij is het voor jou ook een stuk rustiger en kun jij je focussen op andere zaken die voor jou belangrijker zijn (wat dit is, weet alleen jij).
_________________ あなたのお父さんはあなたの母親です。 Hoera voor google translate.
Geregistreerd: 04 jun 2007 17:50 Woonplaats: Abunai! 2011
ik vind het nu erg ver gaan, door organisatorische dingen te willen bespreken op een publiek forum als dit.
mocht je ideeën of suggesties hebben mbt hoe de organisatie werkt, raad ik je aan via mail contact op te nemen met ons.
er zijn vele redenen waarom dingen gedaan worden zoals ze gaan maar deze gaan we niet uitgebreid uit de doeken doen hier en is dit ook niet de geschikte plaats voor.
er zijn genoeg redenen ook waarom bepaalde personen bepaalde taken hebben en waarom ze bepaalde dingen doen. wederom niet iets om hier te gaan bespreken uitgebreid.
(daarnaast worden er conclusies getrokken en bepaalde aannames gemaakt welke domweg niet kloppen)
Geregistreerd: 08 maart 2006 17:54 Woonplaats: EUROBEATLAND
Ik vind wel dat Spek hier een goed punt maakt. Als je te veel hooi op je vork haalt, dan is het logisch dat je niet alles goed kan doen, en het dan moet afdoen met een hele hoop dingen een beetje goed. Wanneer kwaliteit hoog in je vaandel staat, is dat natuurlijk ongeoorloofd. Het is dan beter om dingen uit te besteden aan anderen, zodat de kwaliteit wel gewaarborgd kan worden.
Als Power2All 'ik heb veel te doen' als excuus gebruikt, dan doemt ook bij mij de vraag op of het wellicht niet beter was een aantal dingen te laten gaan. Of heb ik het nu weer helemaal mis? :S
Geregistreerd: 09 mei 2005 17:19 Woonplaats: Rijswijk
shiner schreef:
Kleine vraag: Wie houd zich aan zijn tracklist? Persoonlijk ben ik goed genoeg om te weten dat het publiek elke keer anders reageert en dat ik dus niet goed genoeg ben om mijn tracklist van tevoren vast te stellen "omdat ik weet wat het publiek de hele avond wilt". Ik neem altijd gewoon mijn nummers mee, heb een idee waarmee ik open en denk 3 platen vooruit, that's it. Ik heb een idee van wat ik wil draaien, maar als iedereen als een zoutzak blijft staan, ga ik echt niet verder op die stijl en dan is die tracklist ineens compleet nutteloos. Een tracklist is leuk voor sets op de radio, maar het heeft dus echt geen zin om deze te gebruiken voor een gemengd publiek zoals bij Abunai.
Wat beter werkt is om je nummers te kennen, draai ze continu: in de auto, op werk, op de fiets, elk nummer dat je meeneemt minstens 8 keer. Je moet weten welke que momenten erin zitten, hoelang en op welke manier een nummer inkomt en eruit gaat. Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar een set is een organisch, een levend, iets. Er is geen verschuilen achter een tracklist want alles veranderd continu. Als jij een set helemaal vooruit heb gemaakt en er niet vanaf wijkt, kan je net zo goed DJ winamp laten spelen. Het publiek zit niet te wachten om alleen je techniek te horen, al is die nog zo geniaal. Wat ze willen is een samenspel tussen hun gevoel en jouw manier om ze dat te laten uiten, hun gevoel in uiting door jouw tracks. Een goede set is niet een aantal aan elkaar sluitende tracks, een goede set is een publiek wat helemaal leeg en voldaan wegloopt na afsluiting.Om te verschuilen achter een tracklist is arrogant. Een set die niet gemaakt is voor het publiek, door de reactie van het publiek, is nep en het is arrogant om te denken dat het publiek daar niet doorheen prikt.
Of, zoals Showtek zei: The melody makes you one with your emotions And the rhythm makes you believe in it We speak music
Okay, dit was even mijn lange morele rant, maar er zijn gewoon teveel mensen tegenwoordig die Virtual DJ of Tractor aanraken en denken dat ze DJ zijn. Het zijn hele mooie tools en ik maak er dan ook dankbaar gebruik van, maar ze zijn niet heilig. Daarnaast, dit betekent niet dat Power2All aan de ene of de andere kant staat. Ik ga geen mening neerzetten, want elk commentaar over 1 persoon wordt op een forum altijd als veel negatiever gezien dan dat het bedoelt is.
Ik hou zelf altijd aan een tracklist, omdat ik sowieso meestal een edited versie gebruik om tracks beter te laten klinken. Mijn manier van mixen gaat snel en moet dan ook snel ingemixed worden. De laatste jaren zoals op DS en op de cons werk ik ook met track vantevoren kiezen. Er zijn een aantal DJ die dit ook doen. Bij mij werkt het nu wel met succes.
Het is gewoon veel makkelijker om tracks vantevoren uit te kiezen dan on the fly. Dit wil niet zeggen dat ik dit ook niet kan, alleen dit kost wat extra meer tijd.
Alleen ik moet wel toegeven, dat als je publiek niet danst, doe je toch iets verkeerd en dan moet je wel overswitchen naar wat anders.
Ben ik nu dan ook een DJ Winamp ?
Het feit dat je je nummers moet kennen, dat is zeker een heel belangrijk iets. Als je je nummers niet kent, kan je heel snel fouten maken. Maar het belangrijkste is inderdaad dat je moet weten wat voor publiek je hebt.
Alleen ik moet wel toegeven, dat als je publiek niet danst, doe je toch iets verkeerd en dan moet je wel overswitchen naar wat anders. Ben ik nu dan ook een DJ Winamp ?
Ligt eraan of je het ook kan of doet (afgezien van dat ik weet dat je dat daadwerkelijk ook kan). Er is niets mis met een set voor te bereiden, dat doet iedereen. Als je dat niet doet neem je het publiek net zo min serieus. Maar dan nog is het feit dat je je tracklist niet hebt meegenomen absoluut geen excuus voor een brakke set. Als je er niet van kan afwijken zodra het moet, als je uit je doen raakt omdat 1 ding niet klopt, dan kan je net zo goed winamp aan zetten of, bij voorkeur, de automix van virtual DJ 3 (de automixes van de versies daarna zijn gaar).
Met jouw stijl is een goede voorbereiding niet alleen wenselijk, het is zelfs essentieel. Maar laat jij je uit het veld slaan als er iets mis is? Als er een track ineens niet te vinden is of je ineens beseft dat iets toch niet goed klinkt? Of als het publiek er totaal niet op reageert? Ik heb nu toch wel wat sets van je gehoord en heb het nog niet gemerkt, dus of er gaat nooit wat mis of je bent gewoon goed in wat je doet (in beide gevallen: Petje af ).
Natuurlijk is het een voordeel voor je dat mensen een bepaalde sound bij Deshima Sounds verwachten, maar dan nog is een tracklist geen excuus om je achter te verschuilen. Jouw kennende zou je dat ook nooit doen. Daar ben je te professioneel voor. Uiteindelijk is een brakke set een brakke set en goede set een goede en is de DJ daar verantwoordelijk voor.
Vind het weer bullshit dat mensen weer niet weten waar ze het over hebben.
Enkel omdat ik zoveel doe, en een tracklist toevallig ben vergeten, gaan jullie daarop bashen ?
Get a life pls.
Ik wil het er niet meer over hebben, jullie zitten nu oude koeien uit een sloot aan het halen.
Jullie kennen mij persoonlijk niet eens, laat staan het feit hoe ik te werk ga.
Fyi, ik heb altijd al willen DJ'en bij een conventie, dat toevallig Jody en Jimmy op hetzelfde moment daar ook mee op het idee komt, is puur toevallig.
Ik draai mijn ding, en hun draaien hun ding, en dat ging naar mijn mening goed van het weekend, behalve dat ik met 1 ding een vergissing had gemaakt: de tracklist vergeten mee te nemen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen