Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16 Woonplaats: Sweet Lake City
Ik Kan je geen ongelijk geven in de overmoedigheid van Square enix.
Ze hebben dit spel ietwat te hard gepushed voor de releasedatum, in deze tijd waar er al tich MMO spellen zijn om de concurentie aan te gaanis dat inderdaad fout geweest.
De kritiek van de reviewers is mijn inziens ook helemaal terecht betreft de huidige status van het spel.
Maar, Origami, je was al bevooroordeeld voordat het spel uitkwam.
Heb jij op enig moment de alpha of beta gespeeld of ben jij gewoon zo bevooroordeeld aangelegd jegens MMO spellen?
Ik wil het gewoon weten want dan weet ik op welke waarde bovenstaand en eerder genoemd proza in moet schatten.
Geregistreerd: 13 nov 2006 23:59 Woonplaats: Zaanstad
Mijn bevooroordeeldheid heeft hier niets mee te maken. MMO's spreken mij niet aan, nee. Maar het is niet zo dat ik daarom hoopte dat het spel secht ontvangen zou worden. Als ik naar het spel uitkeek had ik de score nog steeds amuserend gevonden.
Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16 Woonplaats: Sweet Lake City
Ik had met jouw reactie zo'n gevoel van; "Haha, I told you so! Nananana!"
Echter, moet ik als speler toegeven zoals ik eerder al zei dat de review wel degelijk eerlijk is en dat er vanuit de community zelf ook heel veel klachten naar boven gekomen zijn en de lijst is nog steeds groeiende.
Dit inderdaad omdat het spel in betastatus de markt op gegaan is met het label: Retail.
Wat inderdaad een erg pijnlijke vergissing is geweest van S-E.
Theorieën variërend tussen "Ze wouden Cataclysm voor zijn" en de kwartaalcijfers maar goed een excuus vor de embarmelijke staat van het spel is het niet.
Desalniettemin hou ik nog even hoop dat SE een dezer dagen een monsterpatch uit brengt met content en nodige fixes, het spel zelf heeft namelijk te veel potentie om het zomaar weg te leggen.
Uiteraard ga ik daar niet maanden op wachten, want ik deel de mening met vele andere medespelers dat de huidige status van het spel niet de maandelijkse abonnementskosten rechtvaardigd.
(Gelukkig zit ik nu ook nog steeds in mijn gratisch® proefmaand )
Geregistreerd: 13 nov 2006 23:59 Woonplaats: Zaanstad
Citaat:
"Haha, I told you so! Nananana!"
Alleen een 'I told you so' jegens het bedrijf in de zin van het zat er aan te komen. Niet gedoeld op aniwayers. Ik zou ook liegen als ik 'I told you so' zou zeggen aangezien ik verwachtte dat het spel minimaal een 7 zou krijgen.
Ik weet dat dit een beetje een uitgestorven topic is geworden, maar het spel is nu al een behoorlijke tijd uit , ze hebben er nu behoorlijk aan gewerkt. Is er iemand hier die het spel nu speelt? En wat vinden jullie nu van het spel? Ik speel nu en ik vind het een erg gaaf spel, toegegeven het is mijn eerste MMO dus misschien is het in vergelijking met andere MMO's wel niet zo'n mooi spel.
(Ik speel op de cornelia server, mijn karakter heet Amber Dioni)
Geregistreerd: 07 mei 2011 12:24 Woonplaats: Haarlem
Hij leeft weer als A Realm reborn mensen IK ben van plan ene Free Companie (Guild) te maken op de Ragnarok EU server Iedereen is welkom dus als je weer speelt meld het hiero
Sqaure enix zit niet naar hun fans te luisteren wat ze willen dus ik ga 14 niet spelen sinds ik toch geen ps3 heb of een goeie pc dus ik wacht dat de 13 serieus eindelijk is afgelopen en dat 15 uitkomt en beginnne met kingdom hearts 3 te maken
Vroeger was FFXI mijn favoriete MMO -een complete wereld van (voor die tijd) prachtige landschappen om te verkennen, en de mogelijkheid om met één personage ALLE jobs te spelen. Wat sommigen een groot nadeel van het spel vonden, vond ik juist prachtig: je was altijd aangewezen op een party. De truuk was gewoon jezelf onmisbaar te maken (goed strategisch spelen en anderen helpen).
FFXIV heb ik gespeeld in beta en regulier. De optie om alle classes te spelen op één personage is gebleven, alhoewel het oude system van job+subjob niet meer bestaat: tegenwoordig kan je vaardigheden van alle vrijgespeelde jobs met elkaar mixen (binnen beperkingen). Dit is het sterkste punt van het spel. De mooie landschappen kan je in elke huidige MMO vinden en zijn dus geen unique selling point meer. Minder goed aan FF14 was vrijwel al het andere: weinig originele quests, alles zit op een timer, jobs kunnen virtueel allemaal hetzelfde waardoor je minder specialisatie hebt, vechten is mobVSmob ipv groepVSmonster(s) door gebrekkige aggro-management skills, craften was een simulatie van de realiteit ipv spel (te veel onderdelen om lang te plezieren), etc, etc.
De Realm Reborn heb ik kort in beta gespeeld en deze toont verbetering. Kijkend naar vele andere MMO's op de markt zijn dynamic events geintroduceerd (quests die automatisch starten binnen een gebied en zich in moeilijkheid aanpassen naar het aantal spontane deelnemers). Levequest timers zijn volgens mij weggenomen (wat goed zou zijn), maar heb ik niet getest. Veel craft-onderdelen zijn verwijderd, zodat je in minder stappen een eindresultaat bereikt. Ammunitie (voor bogen etc) is uit het spel verwijderd. Deze twee stappen en aanbieden van een kledingkast zijn genomen om inventory problemen aan te pakken. Dyes (waarmee je zelf je kleding kan verven) is geintroduceerd. Wat is er dan niet veranderd? Chargen lijkt erg op wat het hiervoor was: meer opties dan je kan gebruiken, dus de artiesten onder ons kunnen hun lol op (ik geef het toe, ik ook). De intro en het verhaal... tjah, er wordt een poging gedaan om de herstart in-game te brengen. Personages herinneren zich dus de vernietiging en een soort 'wakker worden uit een droom'. Persoonlijk vind ik het erg zwak - de intro heeft niets van de oude impact of de video waarin uiteindelijk alles vernietigd werd. Misschien heb ik niet ver genoeg gespeeld om die emotionele diepgang te vinden (welke SQE in FF11 toonde te bezitten).
Dus. Ik ga het zeker mijn gratis maand spelen, mijn oude personage opstarten, en kijken wat er nu echt verbeterd is. Ik geef het een kleine kans om me van mijn huidige MMO weg te trekken: Guild Wars 2.
Geregistreerd: 07 mei 2011 12:24 Woonplaats: Haarlem
Fenko schreef:
Vroeger was FFXI mijn favoriete MMO -een complete wereld van (voor die tijd) prachtige landschappen om te verkennen, en de mogelijkheid om met één personage ALLE jobs te spelen. Wat sommigen een groot nadeel van het spel vonden, vond ik juist prachtig: je was altijd aangewezen op een party. De truuk was gewoon jezelf onmisbaar te maken (goed strategisch spelen en anderen helpen).
FFXIV heb ik gespeeld in beta en regulier. De optie om alle classes te spelen op één personage is gebleven, alhoewel het oude system van job+subjob niet meer bestaat: tegenwoordig kan je vaardigheden van alle vrijgespeelde jobs met elkaar mixen (binnen beperkingen). Dit is het sterkste punt van het spel. De mooie landschappen kan je in elke huidige MMO vinden en zijn dus geen unique selling point meer. Minder goed aan FF14 was vrijwel al het andere: weinig originele quests, alles zit op een timer, jobs kunnen virtueel allemaal hetzelfde waardoor je minder specialisatie hebt, vechten is mobVSmob ipv groepVSmonster(s) door gebrekkige aggro-management skills, craften was een simulatie van de realiteit ipv spel (te veel onderdelen om lang te plezieren), etc, etc.
De Realm Reborn heb ik kort in beta gespeeld en deze toont verbetering. Kijkend naar vele andere MMO's op de markt zijn dynamic events geintroduceerd (quests die automatisch starten binnen een gebied en zich in moeilijkheid aanpassen naar het aantal spontane deelnemers). Levequest timers zijn volgens mij weggenomen (wat goed zou zijn), maar heb ik niet getest. Veel craft-onderdelen zijn verwijderd, zodat je in minder stappen een eindresultaat bereikt. Ammunitie (voor bogen etc) is uit het spel verwijderd. Deze twee stappen en aanbieden van een kledingkast zijn genomen om inventory problemen aan te pakken. Dyes (waarmee je zelf je kleding kan verven) is geintroduceerd. Wat is er dan niet veranderd? Chargen lijkt erg op wat het hiervoor was: meer opties dan je kan gebruiken, dus de artiesten onder ons kunnen hun lol op (ik geef het toe, ik ook). De intro en het verhaal... tjah, er wordt een poging gedaan om de herstart in-game te brengen. Personages herinneren zich dus de vernietiging en een soort 'wakker worden uit een droom'. Persoonlijk vind ik het erg zwak - de intro heeft niets van de oude impact of de video waarin uiteindelijk alles vernietigd werd. Misschien heb ik niet ver genoeg gespeeld om die emotionele diepgang te vinden (welke SQE in FF11 toonde te bezitten).
Dus. Ik ga het zeker mijn gratis maand spelen, mijn oude personage opstarten, en kijken wat er nu echt verbeterd is. Ik geef het een kleine kans om me van mijn huidige MMO weg te trekken: Guild Wars 2.
Oh het is super goed verbetert ja ze hebben een nieuwe mmo gemaakt he niet versie 1.0 opgefrist maar echt een hele nieuwe gemaakt ik denkd at je hem zeker wel leuk gaat vinden zeker na GW2
Geregistreerd: 07 mei 2011 12:24 Woonplaats: Haarlem
Wilt er iemand miss my FF14 Collector edition code overkopen? want blijkbaar als je versie 1.0 CE had gekocht wordt die automatis geupgrade dus heb ana my ARR CE code niets aan
Geregistreerd: 11 jul 2004 21:16 Woonplaats: Sweet Lake City
Persoonlijk wacht ik nog wel even een maand of misschien iets meer zelfs.
Op dit moment wordt het spel geteisterd door capaciteitsproblemen waardoor de meeste van mijn kennissen die dit wel al spelen lopen tegen lange wachttijden voor het inloggen, of bij het creëren van hun karakters op dit moment niet naar de werelden kunnen waar ze willen spelen.
Daarnaast, ondanks alle verbeteringen die ik over het spel zelf hoor, ben ik nog even afwachtend of dit over een maandje of langer nog steeds zo is. Een grote berg MMO spellen die de laatste jaren uitgegeven zijn onder aanzienlijk hoger commercieel profiel dan Final Fantasy XIV zijn in aanzienlijk korte tijd na knallende start dermate in spelersaantal teruggegaan dat ze ondertussen van maandelijkse subscription naar free to play/pay to win model zijn gegaan en bij velen is de stekker er zelfs alweer uitgetrokken.
Square-Enix heeft heel goed zijn best te doen, want de 1.0 release heeft ze al bijna de kop gekost. Als ze deze verknallen is het over voor ze. De concurrentie in de MMO wereld moordend, waarbij zelfs hun eigen Final Fantasy XI nog steeds een redelijk trouw leger aan spelers heeft van ongeveer 200.000 mensen (waaronder ikzelf) maar zelfs daar zijn ze de laatste tijd ook best wel hard bezig met het wegjagen van spelers.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen