Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
Nou het nieuwe tracking systeem werkt ook geweldig Vrijdagmiddag is een pakketje voor mij op de post gegaan vanuit Nederland. Vrijdag avond tracking gekeken. Hey wow ze hebben het licht gezien, ze hebben er een tijd bij gezet. "Zaterdag tussen 15:00-17:00" Ik dus zorgen dat ik om 3 uur weer thuis was van de stad. Niks! Ze zouden vandaag komen tussen 10:30-17:00.. om 4 uur nog niks dus tracking kijken of daar wat mis is gegaan en zie ik staan "dinsdag tussen 12:00-18:00". Ga morgen dus een klacht sturen als ze weer niet komen.
Ik had iets soortgelijks vorige week. Op de tracking stond dat ze die dag tussen 8.30 en 21.30 zouden komen. Vond ik zoiezo al raar aangezien je dan nog weinig weet en de hele dag thuis kan gaan zitten, maar ok. Rond 8en waren ze er nog niet, dus ik kijk nog een keer op de tracking. Stond er ineens Vandaag tussen 13.00 en 16.00, terwijl dat tijdstip allang was geweest. De status stond nog steeds op "Chauffeur is onderweg" En om kwart voor 9 kwamen ze uiteindelijk eens een keer
Wat mij nog zo irriteert.. Ik hoor van vele buiten NL dat zij hun JP tracking op de site van hun eigen postbedrijf verder kunnen tracken zodra het in hun land is, voor wat nauwkeurigere details (i.v.p. weken lang "Inward office" te zien).
Wij niet.
De postNL site pakt alleen de 3S code, die wij niet eens te zien krijgen totdat we een briefje in de post krijgen dat we niet thuis waren....
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Waar ik me mateloos aan irriteer is dat ze pakketten opsparen i.p.v. ze te bezorgen wanneer ze binnen zijn. Ik heb vorige week een persoonlijk record gevestigd waarbij er op 1 dag maar liefst 12 dozen en 3 kleinere pakketjes zijn bezorgd door de PostNL. Je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer ik verschillende webwinkels spullen laat versturen in verschillende weken met de verzendoptie SAL (Hobbylink Japan, AmiAmi, CDJapan, Hobbysearch Japan) dat die dan allemaal op 1 en dezelfde dag arriveren. Dat is Mission Highly Improbable en dan ook nog de mededeling krijgen dat "de rest later van de week nog wel wordt afgeleverd".
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
Neko_Orihime schreef:
Ik had iets soortgelijks vorige week. Op de tracking stond dat ze die dag tussen 8.30 en 21.30 zouden komen. Vond ik zoiezo al raar aangezien je dan nog weinig weet en de hele dag thuis kan gaan zitten, maar ok. Rond 8en waren ze er nog niet, dus ik kijk nog een keer op de tracking. Stond er ineens Vandaag tussen 13.00 en 16.00, terwijl dat tijdstip allang was geweest. De status stond nog steeds op "Chauffeur is onderweg" En om kwart voor 9 kwamen ze uiteindelijk eens een keer
Tot half 10? Ze rijden maar tot 9 uur zover ik weet. Mijn moeder zei zaterdag ook al van ze komen vast niet omdat ze hier op zaterdag vaak maar tot een uur of 1 rijden zo blijkt. Als ik naar mijn tracking zooi kijk komt het op mij over alsof de bezorger gewoon geen zin had om te bezorgen en eerder naar huis wilde. Ik keek pas om 4 uuur maar misschien hadden ze um al uren eerder aangepast naar morgen. Ben er ook bang voor dat ze morgen eerder komen dan 12 uur en ik hoop maar dat dan iemand de deur open kan doen.
@strebuh wow dat is wel erg veel. Je lijkt wel een bedrijf met zoveel pakketten in een keer! Maar inderdaad waarom niet meteen bezorgen, dat is voor postNL toch ook veel makkelijker? Ze moeten toch rijden! En als ze het opsparen is er meer kans op verlies enzo..
Ja er stond echt tot half 10. Ik vond het zelf ook raar. Ik begon me af te vragen zelfs of deze bezorger zin had om uit te slapen en s'middags pas was begonnen met rijden
Wat mij nog zo irriteert.. Ik hoor van vele buiten NL dat zij hun JP tracking op de site van hun eigen postbedrijf verder kunnen tracken zodra het in hun land is, voor wat nauwkeurigere details (i.v.p. weken lang "Inward office" te zien).
Wij niet.
De postNL site pakt alleen de 3S code, die wij niet eens te zien krijgen totdat we een briefje in de post krijgen dat we niet thuis waren....
Die kan je zelf gemakkelijk opvragen. Even bellen of als je het kosteloos wilt, mailen. Buitenlandse barcode doorgeven met je postcode en ze sturen je de 3S code.
Geregistreerd: 14 mei 2010 21:14 Woonplaats: Oost-Drenthe щ(゚Д゚щ)
Furuba schreef:
Neko_Orihime schreef:
Ik had iets soortgelijks vorige week. Op de tracking stond dat ze die dag tussen 8.30 en 21.30 zouden komen. Vond ik zoiezo al raar aangezien je dan nog weinig weet en de hele dag thuis kan gaan zitten, maar ok. Rond 8en waren ze er nog niet, dus ik kijk nog een keer op de tracking. Stond er ineens Vandaag tussen 13.00 en 16.00, terwijl dat tijdstip allang was geweest. De status stond nog steeds op "Chauffeur is onderweg" En om kwart voor 9 kwamen ze uiteindelijk eens een keer
Tot half 10? Ze rijden maar tot 9 uur zover ik weet. Mijn moeder zei zaterdag ook al van ze komen vast niet omdat ze hier op zaterdag vaak maar tot een uur of 1 rijden zo blijkt. Als ik naar mijn tracking zooi kijk komt het op mij over alsof de bezorger gewoon geen zin had om te bezorgen en eerder naar huis wilde. Ik keek pas om 4 uuur maar misschien hadden ze um al uren eerder aangepast naar morgen. Ben er ook bang voor dat ze morgen eerder komen dan 12 uur en ik hoop maar dat dan iemand de deur open kan doen.
@strebuh wow dat is wel erg veel. Je lijkt wel een bedrijf met zoveel pakketten in een keer! Maar inderdaad waarom niet meteen bezorgen, dat is voor postNL toch ook veel makkelijker? Ze moeten toch rijden! En als ze het opsparen is er meer kans op verlies enzo..
Over dat "na werktijd nog bezorgen", dat is mij ook al meerdere keren overkomen.
Mijn record is een pakketje die om 22:30 door de postbode zelf gebracht werd. Ik had toen ook al de hele dag in spanning zitten wachten, want de track and trace zei dat mn pakketje om 7:30 al uit Amsterdam vertrokken was, dus ik had 'm wel eerder verwacht.
Ik heb ook het idee dat die bezorgers gewoon maar zelf een route bedenken die ze denken dat handig is en daarbij soms simpelweg moeten overwerken wanneer op een dag niet alles bezorgd is.
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Wat ik van onze pakketbezorger wel netjes vind is dat je hem kunt bellen op z'n mobiele nummer wanneer je nog niet thuis was bij de eerste keer aanbieden. Dan kun je vragen of hij nog een keer langs kan komen. Heb ik al een paar keer gedaan toen een pakketje na de middag werd aangeboden en ik nog niet thuis was toen, na telefonisch contact kwam ie dan nog een keertje langs in de namiddag. Dat is best wel chill eigenlijk
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
En ja hoor de tracking is alweer aangepast en kan morgen de hele dag gaan zitten wachten! Jawel de pakket bezorger weet nu al dat hij/zij het niet gaat redden voor 6 uur. Hij/zij had zeker geen zin meer en wilde vroeg naar huis. Rond een uur of 12 zag mijn moeder een TNT busje rijden 2 straten verderop en onze straat zit vaak in de route als ze aan het eind van de werkdag naar het servicepunt moeten om pakketjes te droppen dus het is mij een raadsel waarom ze mijn pakket al 3 dagen vast houden.
Wat vreselijk irritant. Ik zou als ik jouw was inderdaad nu een klacht gaan indienen, want dit is niet meer normaal. Het begint er inderdaad op te lijken dat de bezorger er met de pet naar gooit. Alsof je niks beters te doen hebt dan tevergeefs wachten op je pakketje, 3 dagen lang :S
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
Ja ga zeker een klacht indienen, ik wacht alleen even wel tot na 6 uur want misschien klopt het niet. En morgen geeft de tracking aan tussen 8:00-17:00. Ik ga er niet op zitten wachten, heb ik nu wel lang genoeg gedaan denk ik zo. Als ik toevallig niet thuis ben dan droppen ze het maar bij het service punt.
Het is wel vaak zo dat de pakketbezorger hier voor een gesloten deur staat omdat ze op een rot moment bezorgen maar dat zou niet moeten uitmaken. Daar kun je immers niks aan doen en ze kunnen moeilijk verwachten dat je hele dagen thuis blijft omdat er misschien een pakket komt.
EDIT: zojuist kwam er een busje van de TNT door de straat op weg naar het servicepunt.. hoe moeilijk is het dan om ff te stoppen, aan te bellen en mijn pakket af te geven?!
Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
En ja hoor daar is ie weer. Met 9 poststukken dit keer. Gezinsleden weer over de zeik. Bij navraag bleek inderdaad "dat ze poststukken opsparen zodat we maar 1 keer hoeven te komen brengen". Balen weer. Beter was het om het meteen te krijgen, dan lijkt het een stuk minder. Nu krijgen mijn gezinsleden de pest in van al die pakketten en zooi. Minder bestellen dan maar vanaf nu, want ik heb geen zin in continue heibel. Kut TNT
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen