Geregistreerd: 01 jan 2010 20:00 Woonplaats: Achter de hunebedden
Willem schreef:
[...] De meeste klachten gaan hier eigenlijk over het douane proces van TNT, iets waar TNT ruim een week over doet.
Exact. Dat ik moet dokken daar kan ik mee leven, mits ik snel mijn goederen ontvang en een redelijk bedrag aan douanekosten wordt gehanteerd. Wat mij steekt is de trage afhandeling en de exorbitante hoge bedragen voor administratiekosten die we met z'n alleen moeten ophoesten. Voor de trage afhandeling is er een simpele oplossing: meer personeeel erop zetten en voor de hoge administratiekosten is de oplossing: gewoon fatsoenlijke tarieven hanteren. Buiten dat vind ik dat ze bovendien voor het betalen meerdere mogelijkheden moeten bieden: contant aan de deur, acceptgiro of gewoon pinnen! En wisselen kunnen graag. Het is toch te zot voor woorden dat we in ons digitale tijdperk niet eens kunnen pinnen om iets te betalen...
_________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. --- Albert Einstein
Geregistreerd: 24 aug 2004 15:06 Woonplaats: Aalsmeer, Netherlands
Amazon.com (VS dus) heeft een nieuwe manier van afhandelen. zij rekenenuit wat de douane kosten zouden moeten zijn en halen dat bedrag van je CC af, met je gewone bestelling. mocht het lager uitvallen, storten ze een deel terug. erg handig, geen gekloot meer
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Willem schreef:
Amazon.com (VS dus) heeft een nieuwe manier van afhandelen. zij rekenenuit wat de douane kosten zouden moeten zijn en halen dat bedrag van je CC af, met je gewone bestelling. mocht het lager uitvallen, storten ze een deel terug. erg handig, geen gekloot meer
Dat is alleen handig bij duurdere aankopen. Printed matter heeft meestal een uitzonderingspositie, dus daar hoef je het niet bij toe te passen, evenals kleinere aankopen. Bovendien duurt het 60 dagen gerekend vanaf de shipping date voordat het eventuele verschil wordt uitbetaald. Ik vind het wel een gedoe; bovendien kun je TNT zendingen met betaling uiteindelijk afhalen bij een servicepunt, alwaar je het bedrag gewoon kunt pinnen....
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
Huh? Als ik het dan goed begrijp betalen wij dan alvast Amazon om onze eventuele douane kosten te betalen. Kortom geen bezorger meer aan de deur die extra geld komt innen omdat we dat door amazon laten betalen? Vind het nog al een omslachtig iets want om nou heel de tijd terug te gaan storten (of juist meer afschrijven als de rekening wat hoger uitvalt) zorgt er volgens mij nog niet voor dat wij ons pakket sneller krijgen want het ligt sowieso eerst bij de douane om te kijken of we wel moeten betalen.
Vandaag kwam mijn bezorgster bij mij in de winkel :3 Dus ik heb even met haar gepraat. En ze vertelde me: Oh, als ik iets voor je heb, en je bent niet thuis dan lever ik het wel hier op je werk af Dat vind ik wel heel erg lief van haar <3
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Even een vraag.
Dit heb ik nooit gehad. Maar ik heb via tsukiboard een figure verkocht. Deze figure heb ik naar Italië gestuurd. Nu is het al de derde keer dat de tracksite aangeeft dat de geadresseerde niet thuis is.
Vandaag (ook op verzoek van diegene) naar het postkantoor geweest, zij konden mij niet vertellen welk bedrijf namens tnt pakketten bezorgd in Italië en ze konden ook niet meer na gaan of ik wel het goede adres heb genoteerd, ben haast zeker van dat ik het goed heb gedaan, maar zeker weet ik het niet.
Nu heb ik een mail naar tnt zelf gestuurd, maar die zullen pas na Pasen reageren.
Krijg ik net weer een PM van diegene en is dus over de zeik. Op zich begrijpelijk, het was een dure aankoop. Maar ik vind ook dat ie niet zo ongeduldig moet zijn. Dat pakketje is ergens, en ik heb mijn adres erop gezet. Zo kan het terug worden gestuurd. Nu wil hij dat ik paypal contacteer en hij wilt zijn geld terug. :S
Weet nu niet wat ik moet doen. Heb het pakketje de 15de verstuurd. ><
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar de TNT in Italië schijnt wat gebukt te gaan onder maffiaperikelen. Waarschijnlijk is de zending van TNT in Nederland overgedragen aan TNT in Italië, tenminste dat lijkt mij logisch. Misschien helpt het om een klachtenformulier in te vullen: https://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/
Overigens is het pas 8 dagen geleden verzonden, dus nog niet zo gek lang geleden.
Geregistreerd: 13 nov 2006 11:54 Woonplaats: Tilburg
De 15de pas verstuurd, die persoon is echt ongeduldig joh! Ik zou zeker nog een week of 2 afwachten voordat je paypal of iets dergelijks onderneemt. Ik bedoel jij kunt er niks aan doen dat persoon niet thuis is en misschien moet die persoon zelf eens langs het postkantoor want misschien is de postbode wel een briefje vergeten in de bus te doen. Uiteindelijk komt het wel retour als er jouw adres op staat.
Ik weet trouwens niet of ik het geld wel terug zou storten als het zoek raakt, ik bedoel dat is gewoon het risico wat je loopt als koper tenzij je het verzekerd laat versturen maar als daar niet om gevraagd is. Ik bedoel het is jou schuld toch ook niet? En hoe weet je zeker dat die persoon echt niks heeft gehad en dat er daar op het postkantoor echt geen pakket voor hem ligt?
Geregistreerd: 04 jul 2007 14:33 Woonplaats: Den Haag
De indicatieve overkomstduur is volgens TNT 5 werkdagen, dus het is niet ongewoon als het pas begin volgende week zou arriveren. Aangezien het al in Italië is en er volgens Track&Trace al meerdere bezorgpogingen zijn geweest, zou ik hem dat in ieder geval uitdrukkelijk meedelen en vragen of hij echt geen bericht heeft gekregen. Ik weet niet hoeveel pogingen ze in Italië doen overigens, maar er zou toch op z'n minst bij 1 van de pogingen een bericht moeten zijn achtergelaten.
Kun je overigens een screen van die Track&Trace laten zien?
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Ik had ook echt al van, hoezo ongeduldig? Ik snap dat het een dure figure is, maar ik heb een T&Tcode, ik zet altijd mijn adres erop (althans, postcode+huisnr) en het is betaald met paypal. Maar toch zit het dan niet lekker. Het was best een dure figure, maar tot nu toe nog nooit vervelende ervaringen gehad daarmee. Hij wilde ook alleen dat ie een tracknr kreeg, en dat heb ik gedaan.
En dat van die maffia praktijken had ik al gelezen, dus dat maakte me ook al ongerust. ><
Geld terug storten doe ik sowieso niet. Inderdaad omdat diegene dus wel kan zeggen dat hij niks heeft gehad. :/
@Chobbitsu, ff moment. Zal zo ff printscreen maken, als het lukt op de laptop. Anders doe ik het straks thuis ff. xD
Edit: Lukt dus niet. Kan anders wel de barcode geven.
Heb je het verzendbewijs nog (de bon)? Zo ja, maak hier een foto van en mail het naar paypal. Als de koper een geschil heeft gestart kun je bewijzen aan paypal en de koper dat je het hebt verstuurd. Wat er onderweg mogelijk is gebeurt is niet jouw schuld dus je bent daarvoor niet verantwoordelijk. Op deze manier kan niemand je iets maken
Geregistreerd: 08 aug 2006 15:12 Woonplaats: Vlakbij Rotterdam
Haat! Heb vandaag mail terug gehad, en het pakketje wordt als het goed is terug naar Nederland gestuurd. WTF, gaar. Komt dat ding niet op het lokale postkantoor te staan ofzo? >_>
Toen ik nog bij tnt werkte (tot 1 september 2010), hadden ze ruzie met de gemeente qua post brengen.
Vorige week kreeg ik ineens te horen dat ik was uitgenodigd door de gemeente voor de klankbordgroep van mijn wijk (word elke keer uitgenodigd... maar toch.) Niet gekregen.... en het scheen dat NIEMAND het heeft gehad behalve 1 persoon. Welk raar als de wijk onderverdeeld is in 3 groepen.
Maarja ik weet zelf hoe het daar gaat met hun "ja maar ik heb gehoord dat..." En dan kom ik met me "Nee das niet waar, want ik kom daar dagelijks langs!"
Staan ze daar met een mond vol tanden en krijg je de week daarop een schouderklopje omdat je volkome gelijk had (paar keer gehad door problemen daarom.)
_________________ Na een lange tijd weer op Aniway.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen