Geregistreerd: 24 jul 2004 20:38 Woonplaats: On the edge of imagination !!!
shiner schreef:
2) We hebben geprobeerd rijen iets te entertainen met quizjes en games. Hoe was dit?
was leuk (zeker toen de dealerroom een "beetje" uitliep op zaterdag ochtend).
1 tip als je dit doe in videoroom 1 gebruik een microfoon zonder is het nauwelijks te verstaan.
Ik ben benieuwd naar wat feedback over enkele nieuwe en (hopelijk) verbeterde dingen.
1) Wegwijzering. We hebben heel veel pijlen geplakt, en 4 vloermatten gebruikt om de weg aan te geven. Was dit duidelijk genoeg? 2) We hebben geprobeerd rijen iets te entertainen met quizjes en games. Hoe was dit?
Weg bewegwijzering was oke. De entertainment in de rei was leuk maar meestal niet te verstaan ook niet met megaphone
Ik ben benieuwd naar wat feedback over enkele nieuwe en (hopelijk) verbeterde dingen.
1) Wegwijzering. We hebben heel veel pijlen geplakt, en 4 vloermatten gebruikt om de weg aan te geven. Was dit duidelijk genoeg? 2) We hebben geprobeerd rijen iets te entertainen met quizjes en games. Hoe was dit?
1) Ik vond ze heel handig alleen van de vloermatten had ik zoiets van: Is dit voor de gein/leukigheid of ist echt? Er zaten namelijk aardig wat pijlen in die matten en lagen ook een beetje over elkaar heen geloof ik. Maar merkte uiteindelijk dat ze werkelijk klopte.
2)Heb ik verder niets van gemerkt dus ook geen mening over
Misschien dat het er al langer was (maar is het nooit opgevallen) maar vond de menutjes in de lounge ook zeer leuk bedacht
_________________ ♪We are, we are♪ ♪Young and dumb, always chasing something♪ ♪We are, we are♪ ♪Hearts like drums, you can hear us coming♪ ♪We are, we are♪
AnimeCon was gezellig, as usual, zelfs zonder de groep met wie ik normaal naar conventies ga. Daardoor veel meer nieuwe mensen ontmoet en gesproken als dat ik normaal zou doen.
De Photoshoot met de Geass groep op zaterdag, waarvan ik op et allerlaatste moment maar besloot om mee te gaan, was erg leuk. Ook de overige cosplayers die meekwamen (Iloon, het pokémon-meisje en anderen) maakten het erg gezellig. Veel vragen en enthousiaste reacties gekregen van random mensen terwijl we bij de ingang van dat enorme landhuis foto's stonden te maken. (Al vraag ik me nog steeds af waarom een oude vrouw één van de Geass cosplayers naar zich toe wenkte en haar iets toefluisterde in plaats van het gewoon te zeggen xD).
Sowieso waren er veel meer mensen die gewoon even een kijkje kwamen nemen naar wat al die vreemd uitgedoste mensen nu precies aan het doen waren, dan op andere cons. Veel leuke reacties, hier en daar ook een mindere.
Helaas ook een aantal mensen met minder nobele intenties. Zo waren er op zaterdag gedurende bijna de hele dag twee jongens die weinig anders aan het doen waren dan cosplayers lastig te vallen. Zo kwam ik ze op zaterdag eerst tegen toen ik wat foto's maakte van 2 Final Fantasy cosplayers (Fang uit XIII en Garnet uit IX, ik heb het onthouden! xD), waarna 1 van hen eerst zijn joint aanbood aan mij en later nog aan een gopher. Later op de dag heb ik ze onder meer een sexy naruto-cosplayer en haar broertje lastig zien vallen en het getinte meisje met het grote geweer. De security was van ze op de hoogte aangezien ik ze twee keer met hen heb zien praten en toch waren ze bijna de hele dag in en om de conventie aanwezig.
Verders toch vooral leuke mensen ontmoet en zelfs voor het eerst in 5 jaar conventies de sluiting ceremonie meegemaakt. Ook wat tips van Gwenster en andere fotografen gehad die ik zeker meeneem naar de volgende cons. ^_^
Alternatief slapen was weer prima geregeld, met dank aan mrdummy. En nog bedankt voor het terugvinden van mijn lensdop! ^_^
Aan de mensen van japwnd: ik weet dat het niet zo leek maar ik had het best gezellig bij het kampvuur. Ik was op zaterdagavond alleen behoorlijk afgebrand en keek liever eerst een beetje de kat uit de boom: jullie waren immers met zo'n grote groep en kennen elkaar al zo lang. Best lastig voor een outsider ^_~ Ik was overigens de jongen met de bril, aka Kees met een k.
Druk weekend. Infosysteem opzetten, alternatief slapen regelen, foto's schieten, mame kast fixen. Daar heb ik heel wat werk mee en kan dus niet overal bij zijn.
De conventie voelt zeker goed aan.
De inzet van infosysteem is dit keer een succes. Met andere aanpak, waarbij 4 routers in WDS setup wordt gedaan, kan ik dit keer wel op elke verdieping een scherm neerzetten en draaiend houden. Hierop wordt dynamisch de programma getoond dat steeds bij de tijd blijft.
De gameroom geeft zoals verwacht problemen, maar met wat kabels erbij is de probleem al snel opgelost, door router buiten de zaal te plaatsen.
Volgend jaar zal wat beter moeten met paar grotere schermen en meer schermen op de aantal locaties. De aantal routers zal ook uitgebreid worden naar 6-7 routers.
De navigatie naar dealerroom in het begin geeft wat problemen. Volgens boekje is entree aan binnenkant, maar jullie veranderen dat naar buiten. Eén van de vloerplaten heeft Dealerroom beetje vreemd staan, en je zou duidelijk EXIT alvast bij binnenpad moeten plaatsen + plattegrond waar entree is, dus omleiding.
Het idee is goed maar in de drukte kan je niet altijd naar grond kijken. Ik mis een wegwijzering dat direct bij de entree staat, dat is beginpunt van allemaal. Je zou moeten uitgaan dat elke deelnemeer nieuw kan zijn en dus kan verdwalen. De wegwijzering naar Ravel ruimte is mogelijk niet duidelijk genoeg.
Persoonlijk gezegd vind ik wegwijzering op paal iets beter omdat je al lopend graag kijkt op ooghoogte of iets hoger. Dat je naar beneden moet kijken is wel apart in het begin. Met al die pijlen moet je zoeken naar de juiste pijl waar je heen moet. Beetje vol eigenlijk dus. En als de persoon bovenop blijft staan zie je de pijl soms ook niet. Ik heb wel een andere idee om wegwijzering anders aan te pakken.
De videoprogrammering ziet er goed uit, alleen ik heb gevoel dat er dit keer geen hentai wordt getoond (zie nergens 18+) op EMV na. Lijkt me geen probleem als rest in orde is.
De continu doorlopende event zaal voor mangakissa, mangaschool, spelen, tekenen is positief. Niks haast of opruimen voor volgende activiteit. Op je gemak spelen, tekenen of lezen.
De para para buiten is beter voor frisse lucht en meer bewegingsruimte, en ook goed reclamevertoning voor publiek buiten. Maar de zon staat wel aan hoge punt, waarbij je beetje rood kan aanlopen. Volgende keer maar simpele partytent regelen?
De dealerroom biedt prima aanbod aan manga, anime, modellen en merchandise aan. Keuze genoeg voor iedereen, al heb ik gevoel dat er beetje veel manga aanwezig is.
De concerten lopen wel beetje veel uit, minstens half uur. Het zou fijner zijn om organisatie iets strakker te maken om zo vroeg mogelijk sound en lights te testen. Hoewel Gothika niet populair is bij iedereen zijn er toch nog mensen die "rommel" muziek mooi vinden. Smaken verschillen dus. De stroboscoop lichten zorgt alleen wel snel voor koppijn van aantal mensen. HITT lijkt veel beter te gaan, zelfs bij kopen CD gaan veel samen met zanger op foto. Dat is leuk om te zien.
De Cosplay compo verloopt niet helemaal geweldig. Er zijn weinig toppers en zelfs 1 act is niet goed gegaan. Dat fout zit bij de organisatie, die zou alles moeten nalopen om fouten klein te houden. Meest voorkomende fout bij cosplay compo is niet goed afspelen van geluid.
Gelukkig maken de goede stukken wat goed. Maar desondanks is hele compo vrij somber en weinig acts. Misschien moeten jullie de eisen herzien en zoveel mogelijk deelnemers ondersteunen, ook bij maken van de scripts. Als de drempel te hoog staat, kunnen we niet veel zien van de acteertalenten van de deelnemers.
Gameroom heb ik niet veel van gezien, en heb pas laat mijn mame kast hersteld. De games zijn nog niet allemaal getest waardoor er zeker aantal niet goed werken. Sorry voor ongemak. Volgend jaar zal het beter gaan, de moederbord is namelijk al voor 4e keer vervangen.
De gratis chips vind ik grote opsteker van hele conventie, ook dat het uitgedeeld mag worden in hotel gebied is bijzonder. Het is knap gedaan van JPOP. Betwijfel alleen of het volgend jaar weer gebeurt
Door de conventie heen is zo'n ruim 75% opgegeten van 1800 zakken.
En ja, ook volgende keer beter proof-readen van de conboekje, er zijn wat foutjes in. De conboekje zelf is wel mooi uitgevoerd en dat je ernaast schema op losse vel bijvoegt is goed, dat biedt sneller overzicht.
Ik heb AMV en EMV gemist, maar na afloop heb ik toch beetje kunnen meekijken. Er zitten zeker leuke stukken bij. Maar ook foute AMV gezien van Gurren Lagann. Die AMV ziet eruit als snel doorgespoelde video van laatste stukje serie. Dat mag nooit zo voorkomen in AMV, zeer spoilergevoelig en niet eens moeite gedaan aan editwerk. Dat moet je niet doen. Ik zie gewoon alles gebeuren in de "finale" en ik heb serie nog niet uitgekeken. Belachelijk.
Wel, de conventie is dus prima gegaan, weinig problemen meegemaakt en dus tevreden. De mooie weer heeft ook goed meegeholpen. Goed werk. Volgend jaar nog iets beter maken!
De Cosplay compo verloopt niet helemaal geweldig. Er zijn weinig toppers en zelfs 1 act is niet goed gegaan. Dat fout zit bij de organisatie, die zou alles moeten nalopen om fouten klein te houden. Meest voorkomende fout bij cosplay compo is niet goed afspelen van geluid. Gelukkig maken de goede stukken wat goed. Maar desondanks is hele compo vrij somber en weinig acts.
Ik ben het ermee eens dat technisch er een hoop fout ging, we hebben het probleem ook al uitvoerig besproken. Er zijn nu al (en dan hebben we het over binnen 72 uur) stappen genomen om de grootste problemen te verhelpen. Ook weinig acts ben ik van op de hoogte. Dit was aanvankelijk niet zo, echter bleek een groot aantal acts niets meer van zich te laten horen.
Echter.....
mrdummy schreef:
Misschien moeten jullie de eisen herzien en zoveel mogelijk deelnemers ondersteunen, ook bij maken van de scripts. Als de drempel te hoog staat, kunnen we niet veel zien van de acteertalenten van de deelnemers.
En hier ga je helemaal de mist in en blijkt dat je totaal geen notie hebt van wat er allemaal gaande is. Alle assistentie die mogelijk is bij scriptschrijven wordt gegeven. Onder andere:
Een cosplay dag, waarbij scriptschrijven en acteren aan de orde kwam.
Een oefenavond op vrijdag tijdens de con, waar nog hulp kan worden gegeven.
Persoonlijke hulp. Vanaf het editen tot aan het hele script uitschrijven. Ik was, en ben nog steeds, bereid om zelfs zover te gaan om bij mensen langs te gaan om ermee te helpen. Ook met het uberhaupt verzinnen van een storyboard ben ik niet de moeilijkste, aangezien ik niet in de jury zit kan ik er zelfs in gelimiteerde vorm aan kan geven.
Ik distantieer mij dan ook volledig van deze opmerking. Hoge eisen zijn een gerucht die ik vaker heb gehoord. Niets is minder waar. De eis komt alleen min of meer neer dat we geen act op het podium willen waar drie niets met elkaar staande characters ineens gaan zoenen op een podium of iets dergelijks. In de afgelopen 3 jaar is daar niets aan veranderd.
Wat betreft wegwijzering, de vloermatten waren een aanvulling, niet het enige. Maar ja, als het naast alle blaadjes (70+) die door het hele hotel zijn opgehangen niet voldoende blijkt, dan gaan we het gewoon nog verder upgraden.
Geregistreerd: 10 mei 2005 13:40 Woonplaats: Veldhoven
Dan wil ik bij het cosplay compo verhaal even vermelden dat de moeite van jou, je collega's en van iedereen die mee deed met hun act enorm ervan af te zien was. Het kwaliteit van acteren vond ik voor alle acts hoog ivm wat ik gemiddeld heb gezien in de cosplay compo.
Voor Cosplay compo kunnen jullie verder uitzoeken wat er aan verbeterd wordt, dus succes met de evaluatie.
Misschien kan jullie een wiki site maken over cosplay act voeren, met voorbereiding ervoor, eisen en hoe het moet gaan zodat b.v. technische crew ook makkelijk mee kan werken Dan kunnen deelnemers correcte informatie en script leveren en zou alles minder moeilijk gaan.
De wegwijzering op de grond is geen gek idee, de vloersysteem is niet onbekend. Alleen er liggen wel veel pijlen verspreid en zou beter ontworpen worden met b.v. groot A1 plattegrond of duidelijk vormgeven wegwijzerkaart. Dat oogt meer rustiger en je ziet directer waar je heen moet.
De pijlen maken alles vrij druk en moet ik beetje zoeken naar de juiste pijl en kijken waar ie heen wijst.
Ik kijk even of ik een voorbeeldje kan ontwerpen
Update: Na bekijken van confoto's heb je inderdaad bij entree pijlen neergezet. Excuses hiervoor.
Alleen ik heb wel gevoel dat het niet echt "opvalt" dat pijlen op de grond liggen. De kleur is bijna neutraal met zwarte rand op zwart-witte grond. Zou je b.v. met knalgele tape omheen doen, dan trekt het aandacht al meer aan.
En tijdens drukte van zaterdag gaan mensen bovenop staan in de lange rij. Dan kijkt niemand naar beneden en dat is jammer van de vloer navigatie bij de entree. Het is ook minder goed zichtbaar voor anderen.
Een bord in het begin van entree zou je moeten plaatsen: "We gebruiken vloer navigatie, kijk ook eens omlaag."
Simpel gezegd: de deelnemers moeten makkelijk kunnen zien dat er navigatie is en het moet ook opvallen zodat ze ernaar kijken. De klassieke methode met pijlen op de lange stok hoog in de lucht is altijd goed. Net als in het verkeer zijn we mee zo gewend. Maar omdat goed richten van pijlen op paal vervelend kan zijn heb ik wel een ontwerpplan in mijn hoofd.
Aan andere kant kan ik voorstellen dat palen risico kunnen vormen van tegenaan stoten en dus omvallen in de drukte, als ze in de weg staan. In dat geval moeten ze zorgvuldig neergezet worden dat omstoten minimaal is.
Ik kan nu wel een ongeloofelijke idioot of zo zijn, maar heb 1 opmerking over de hele conventie:
Ik mis het plezier en de gezellige sfeer.
Ondanks dat ik hoorde dat er meer tickets verkocht waren dan vorig jaar, had ik toch het gevoel dat het heel rustig was op animecon.
Dat was echt een verrassing voor mij, omdat ik zeer wat drukte gewend ben maar dit was echt vreemd rustig voor mij.
Karaoke op de vrijdag avond was heel goed, en gezellig.
De gezelligheid was er omdat de stoelen niet formeel stonden, en iedereen maar ergens ging zitten (niet in de weg enzo).
Het kwam er dus veel knusser over, dan in vergelijking met Zaterdag avond.
Dan wil ik bij het cosplay compo verhaal even vermelden dat de moeite van jou, je collega's en van iedereen die mee deed met hun act enorm ervan af te zien was. Het kwaliteit van acteren vond ik voor alle acts hoog ivm wat ik gemiddeld heb gezien in de cosplay compo.
Ik moet bekennen dat juist de acts die wel zijn gekomen, niet of nauwelijks hulp hebben gevraagd. Alle punten zijn voor hun.
Mr.Dummy, zelf zat ik ook al aan standaards te denken en zal daar zeker mee aan de slag gaan. Je moet het zo zien: Elk jaar proberen we het te verbeteren, dit komt voornamelijk door jullie feedback en hulp (zeker die van jou is zeer gewaardeerd). Echter, er zit altijd een prijskaartje en tijd aan. Dit jaar waren het de vloerplaaten, pijlen, menu's en dergelijke. Die zijn nu aangeschaft en zijn nog jaren te gebruiken (pijlen natuurlijk niet). Volgende jaren gaan we daar ook mee werken, maar het budget geeft ruimte voor andere dingen.
Het volledig uitprinten op A1 formaat is natuurlijk ook handig en daar zaten we al aan te denken. Samen met leuke graphics kan dat ook nog wat extra aankleding geven.
Ook missen we soms gewoon iets. Zo hebben we bijvoorbeeld bij elke zaal aangegeven wat er te doen en te zien was, tot de tevredenheid van vele mensen. Dit herhalen we. Wat we wel mistte, was dat men in de lift soms weer afvroeg waar wat zat. Dus, volgend jaar in de liften ook even een zalen verdeling per verdieping (we dachten er vrijdag middag aan, maar ik was hem vergeten te typen met al die drukte).
Geregistreerd: 03 dec 2008 23:53 Woonplaats: Rotterdam
Melantha schreef:
Ikzelf had een bag permit voor zowel astma als blaasontsteking spul, die ik in mijn camerta tas had. Als je een niet al te grote tas neemt voor je medicatie zijn ze al wat makkelijker, ter plekke een bag permit is onmogelijk (iig @ animecon, want je bag word op je naam geregistreerd) Maar idd soms verloopt het een beetje stroefjes
Hoe bedoel je "ter plekke een bag permit is onmogelijk"? Er is geen andere methode dan ter plekke een bag permit aanvragen - waarbij we dit jaar voor het eerst registreerden wie ze ontvingen.
In elk geval, als iemand problemen had met het krijgen van een permit, graag mij een persoonlijk bericht sturen via dit forum. Ik zal kijken wat we er volgend jaar aan kunnen doen.
Verder excuses voor het afwezig zijn bij de quiz. Door problemen van zaterdag op zondag had ik maar drie uur slaap gehad en was kapot. Volgend jaar zullen we hier een oplossing voor moeten verzinnen, wat niet mogelijk moet zijn omdat ik de vragen met antwoord uitleg opschrijf.
Het meest jammere vind ik dat ik niet mee heb mogen maken hoe de zaal reageerde op de vraag over de pasverhouding van Excel & Hyatt in de opening van Excel Saga.
In elk geval ben ik blij dat de meeste bezoekers zo te horen een goede tijd gehad hebben. Daar doen we het voor!
Edit: Wat bezoekersaantallen betreft: we hadden veel meer bezoekers op zondag, iets meer overall, oftewel op zaterdag was het ietsje rustiger.
_________________ Never bring a nerf-gun to a swordfight.
Ik moet bekennen dat juist de acts die wel zijn gekomen, niet of nauwelijks hulp hebben gevraagd. Alle punten zijn voor hun.
Precies. Ik vraag me ook af of ipv workshops waar mensen niet naartoe gaan, het misschien goed is na te denken over andere dingen. Een feedbackteam samenstellen is één manier. Anderzijds, jullie waren bereid tips te geven en veel scripts waren denk ik ook zoals vanouds laat binnen. Sommige acts oefenen vantevoren, andere mensen treffen elkaar pas op de con zelf en veranderen dan hun approach. Er is zoveel dat bij een cosplayact meeweegt en soms moeilijk te regelen valt.
Misschien moet er toch de ruimte zijn voor improvisatie en randomheid die vroeger zo kenmerkend was voor compos. Ik weet dat sommige mensen zich aan dit soort acts gestoord hebben, maar om eerlijk te zijn vond ik dat dat soort acts er altijd bij hoorden. Misschien is juist dat even op het podium staan, wat doen, of gewoon een cosplay en run, juist het wezenlijke aan een compo. Het vult op en het is leuk. Misschien hoort die afwisseling erbij. Misschien moeten er drie random karakters zoenen gewoon omdat ze dat zelf leuk vinden en het sommige mensen in het publiek wel amuseert. Fan service en gekke dingen horen er toch deels bij. Misschien is deel van de kwaliteit van de cosplayacts, wel hun onkwaliteit, hun campyheid, dat gekke.
Ik zeg niet dat de lat te hoog ligt. Maar ik denk wel dat we moeten nadenken hoe we mensen misschien op een minder serieuze manier kunnen ondersteunen en motiveren en ook onderscheid moeten maken in genres in die acts. Een dansact kunnen we niet erg helpen met script, een improv act of een cosplay en run ook niet. Vraag om een omschrijving en concept en wijs niet meteen op selectie. Gooi het weer open. Laat die kartonnen Vegeta's er weer in. Zijn dat niet juist de acts die we herinneren? Precies.
Je hebt gelijk en ongelijk tegelijkertijd. Spontaniteit ok, maar het probleem is dat we ook jaren hebben gehad waar we meer dan 20 acts hebben gehad en er maximaal 3 redelijk waren.
Er is een gerucht ontstaan dat er een hele strenge selectie is, niets is minder waar. Wel verwacht iedereen in het publiek een minimum. Dat kan alleen als er wat wordt voorbereid, of de act dusdanig simpel en kort is dat er geen muziek en/of lichteffecten nodig zijn. Dit omdat je gegarandeerd kan verwachten dat de CD van degene van de act niet afspeelt (zie afgelopen jaar). We hebben dit jaar ook geen andere standaard aangehouden dan vorig jaar.
Maar, wat meer spontane acts is nog steeds niet verkeerd, maar hoe verzorg je kwaliteit?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen