aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 11:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wat zie je liever?
Cell Shaded 3D anime ( Tales of Symphonia, Appleseed ) 47%  47%  [ 22 ]
Realistisch 3D anime ( Final Fantasy Advent Children, Dead Or Alive ) 53%  53%  [ 25 ]
Totaal aantal stemmen : 47
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yusuke's ART - Otaku girl
BerichtGeplaatst: 02 jan 2005 22:51 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
Zoals ik al in mn Appleseed en introductie topic zei ben ik een student 3D animator van het Grafisch Lyceum Rotterdam, en jammer genoeg ook 1 van de weinige die ook tergelijkertijd veel van anime houdt en daar in wil werken.

De voordelen van 3D spreken voor zich.. makkelijk(er) animaties mee te maken, natuurlijk van alle kanten te bekijken, en altijd goede verhoudingen. En het kan er gelikt uit zien, waar ik in mijn geval nog aan moet werken.

Ik ben van plan ergens in de komende maanden een korte animatie te maken, mits ik daar tijd voor heb in verband met stage.. :(

De volgorde is (ongeveer) van oud werk naar nieuw.
kintatzu@hotmail is trouwens mijn oude e-mail adres so ignore that

Kritiek, complimenten, commentaar, ideeën zijn meer dan welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik weet t, geen anime :) maar hey initial D heeft ook auto's :P just gotta love a Viper
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/b]


Laatst bijgewerkt door CronoWing op 08 sep 2005 17:43, in totaal 21 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2005 00:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
De clayrenders zien er strak uit, mijn advies: NIET cellshaden.
Btw hoe maak je die clays ? Ik krijg die instellingen nooit fatsoenlijk.
Ik neem aan dat je subdivs of polymodels hebt gebruikt ipv nurbs.
Wat gebruik je ? Ik verwacht MAX (aan de haren te zien, anders had je maya's hairtools wel gebruikt denk ik) :P
Animatie met bones/Mocap of is het meer een statisch filmpje ?
Nogmaals zolang je niet cellshade ziet het er goed uit. Dat zegt zowel iets over je modelwerk (dat zit wel snor), als het renderwerk(kan nog wat gebruiken). Goede kleding textures is denk ik ook een pluspunt.
Trek lering uit finalfantasy tussenfilmpjes.

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2005 10:32 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
sorry maar ik blijf bij cell shading, dan kun je tenminste dingen toepassen als in gewone anime's zoals zweetdruppels, grappige gezichten enzovoorts. dat is onmogelijk als ik meer realistisch ga werken.
Van mn laatste character ziet de cell shading denk ik er wel aardig uit, er ontbreken gewoon details en textures. ( en ja dat haar is gewoon lelijk ja.. )
Neem Tales of symphonia, dat ziet er gewoon goed uit vindt ik.

en dan de taal tussen ons die bijna niemand begrijpt :)
Ik gebruik inderdaad MAX en al mn models zijn met polymodelling gemaakt.
Voor de clay renders heb ik Vray gebruikt met global illumination.
En ja ik wil voor dat filmpje bones of liever character studio's Biped gebruiken.

Mensen die geen verstand hebben van 3D zijn ook welkom voor commentaar. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2005 11:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2004 12:43
Woonplaats: Overal en nergens
Ik zie dat je aardig wat 3dstuff kan produceren.(nice car too)d^^b

Hmm,clay renders? that's new to my ears ~_^

Ik gebruik 3DMAX versie 5.0 daar zit een ingebouwde functie in genaamd
Skylight...door deze optie stelt je instaat om hetzelfde "clayrender" effect te krijgen.
Plus een gratis cellshader plugin en UT2004 converter.^^

Met die laatste kan je je eigen weapons maken en importeren in UnrealED.
Het geeft absoluut voldoening om je zelfgemaakte creaties te gebruiken.

Persoonlijk vind ik cellshader graphics meer iets voor complexe 3d settings.

_________________
I dont need a life, i hav many lives.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2005 18:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
Sakabatou schreef:
Ik zie dat je aardig wat 3dstuff kan produceren.(nice car too)d^^b

Hmm,clay renders? that's new to my ears ~_^

Ik gebruik 3DMAX versie 5.0 daar zit een ingebouwde functie in genaamd
Skylight...door deze optie stelt je instaat om hetzelfde "clayrender" effect te krijgen.
Plus een gratis cellshader plugin en UT2004 converter.^^

Met die laatste kan je je eigen weapons maken en importeren in UnrealED.
Het geeft absoluut voldoening om je zelfgemaakte creaties te gebruiken.

Persoonlijk vind ik cellshader graphics meer iets voor complexe 3d settings.


Ik gebruik zelf liever maya (werkt voor mij iets intuitiever).
Alleen het renderen in maya is een behoorlijke drag.
De hypershader en hypergraph kan behoorlijk in de complexiteit lopen in mijn ervaring.
Vandaar dus dat ik nog niet echt een degelijke clay-render/texture render heb kunnen maken van mijn mech.
Afbeelding
(als je liever niet hebt dat ik pics post in je topic verander ik hem wel in een link of haal hem weg, het is maar ter illustratie).
Mocht je deze overigens willen gebruiken in max voor je dingen dan kan ik hem wel exporten denk ik .. je mag hem zo hebben om te gebruiken :P

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 00:02 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
Ik kan me nu voorstellen dat bijna niemand weet waar we het over hebben. Maar nogmaals je hoeft er geen verstand van te hebben om kritiek of ideeën etc te delen! Ik hoor ze namelijk graag van wie dan ook.

Sakabatou > um ik ben op de hoogte van de skylight methode hoor, maar mijn methode vindt ik beter :) en 1 tip max 5 suckt, 6 is veel beter

Call > Nooit van mn leven zal ik ander mans modellen gaan gebruiken of zowiezo op mijn computer zetten.. dus nee dank je :)
Ik heb Maya ook maar ik vindt het niet handig werken ( of ik weet niet hoe ik er handig mee kan werken ) Het is zover ik heb gezien compleet anders dan 3D max. Heb er een keer een hamer in gemodeld en that's it :D
Je mech ziet er goed uit d^^b

Maar wat vinden jullie van de graphics van Tales of Symphonia?
Of vinden jullie cell shading zowiezo nix?

Afbeelding
Afbeelding

Mij lijkt het namelijk wel vet om in deze stijl (met meer detail) een filmpje te maken :D maar realistischer als final fantasy is natuurlijk ook niet verkeerd natuurlijk alleen beperkt dat nogal om humor er in te stoppen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 00:19 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2004 17:41
Woonplaats: Purmerend, Netherlands
full 3d is best te animeren qua uitdrukkingen, hoor.
Kijk maar naar "The Mask". Tuurlijk, extreem.
maar het KAN.
Je moet gewoon creatief zijn.

_________________
Bron: Trouw:
"Weer anderen suggereren dat hamsters de meest intelligente wezens zijn op aarde.
Ze doen alleen alsof ze gewoon knaagdiertjes zijn, in werkelijkheid willen ze de wereld overheersen."


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 01:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
yusuke schreef:
Call > Nooit van mn leven zal ik ander mans modellen gaan gebruiken of zowiezo op mijn computer zetten.. dus nee dank je :)


Tsja :P ach, ik ben SE-er he, dus alles wat herbruikbaar is gaan we niet opnieuw uitvinden (is mijn insteek), maar als je idd een eigen filmpje wil maken kan ik me dat wel voorstellen.

yusuke schreef:
Ik heb Maya ook maar ik vindt het niet handig werken ( of ik weet niet hoe ik er handig mee kan werken ) Het is zover ik heb gezien compleet anders dan 3D max. Heb er een keer een hamer in gemodeld en that's it :D
Je mech ziet er goed uit d^^b

Maar wat vinden jullie van de graphics van Tales of Symphonia?
Of vinden jullie cell shading zowiezo nix?
<images>

Mij lijkt het namelijk wel vet om in deze stijl (met meer detail) een filmpje te maken :D maar realistischer als final fantasy is natuurlijk ook niet verkeerd natuurlijk alleen beperkt dat nogal om humor er in te stoppen..


Thanks voor het compliment :P
Maar nog steeds is jouw clayrender mooier!
Even over het cellshaden.. ik blijf erbij dat het mooi KAN zijn (zie appleseed 2004) MAAR heel weinig dingen lenen zich daar goed voor.
Met alle respect, maar ik denk dat als ze tales of symphonia gewoon hadden gerenderd ipv cell-shaded dat het er gewoon beter had uitgezien.
Vooral op zo'n lage resolutie!

Het schiet me ineens te binnen, maar bij het spel XIII daarintegen was ik wel erg gecharmeerd van de cellshading (minder van de gameplay, maar dat is een ander verhaal).
Ik wil daarmee zeggen dat het wel goed KAN uitpakken.. .maar dat het dat vaak niet doet :P

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 03:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2004 20:20
Woonplaats: Nijverdal
Nou, ik kan totaal niet 3d modellen ofzo dus ik vind zowiezo al knap wat jullie doen :D Yusuke, nice renders. Zien er goed uit. Alleen vind ik de getexturede versies niet zo mooi, ben eens met Call, het cell-shaden past niet zo. En verder zitten de borsten van de vrouwelijke modellen me dwars, die komen me vrij onnatuurlijk over. Moeilijk te zien zonder een frontal shot maar het lijkt me dat de borsten te ver uit elkaar zitten en de vorm ietwat vreemd is (dat kan ook aan de view liggen). Maar iig, nice job :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 10:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2004 12:43
Woonplaats: Overal en nergens
@ Yusuke:

Voor mij werkt 3dmax 5 just fine dude ^_^

Als je er serieus over nadenkt om een filmpje tegaan maken
moet je denk ik wel knowhow kennis hebben van Inverted kinematics,enz.
jeweet wel....een bonesystem.

Ik ben er zelf mee bezig om uit te vogelen how the heck je het moet
toepassen op je models.

De graphics van ToS zien er wel ok uit,maar niet zo super als de animecutscene's,die zijn echt meesterlijk^^.

@Call:

Nice Mecha model, dude.
Beetje een Mechwarrior styled design.
Heb je er ook een geanimeerde versie ervan?
Bedankt voor het aanbod om je model te mogen gebruiken,maaruh...
....ik maakt m'n eigen mechamodels.(op dit moment zonder animaties helaas)

Tja,ik weet helemaal niks van Maya af.
Maar ik heb van horen zeggen dat het bijna dezelfde interface
heeft als 3DMAX...

Het schijnt wel dat Maya veel meer gebruikt word door gamedevelopers om models als deze mecha te voorzien van een bonesystem, te en importeren bv naar UnrealED.

Als je bekend bent met UT2004 ken je wel onslaught mode.
Je zou eventueel deze mecha kunnen gebruiken in deze modus^^

Dat laatste is zomaar een wetenswaardigheidje^^.

_________________
I dont need a life, i hav many lives.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 12:09 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
Okey ik weet hoe degene die gereageerd hebben er over denken maar ik heb toch een Poll toegevoegd aangezien ik toch wil weten hoe de meerderheid er over denkt (waarschijnlijk realistisch, maarja whatever :) )

Joshuangaka > The mask heeft inderdaad grappige uitdrukkingen maar dat is niet in anime stijl. Het lijkt me moeilijk om die japanse uitdrukkingen weer te geven in realistisch 3D.

Fantasyrogue > You got a point :) thx voor je commentaar

Sakabatou > 3dmax 5 draait niet lekker in XP, Reactor zit er niet standaard bij, en Meshsmooth werkt mooier in 6 ^^ Bones is veel gedoe, heb het al een aantal keer toegepast maar hoewel ik het nog niet geprobeerd heb denk ik dat Biped beter werkt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 12:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2004 12:43
Woonplaats: Overal en nergens
@ Yusuke:

Ik heb voorheen 3dmax 3 gehad,dus voor mij is 3dmax 5 al een
hele stap vooruit^^.

Natuurlijk heb ik wat de Adobe programs betreft de laatste update...CS.

Reactor?hmm,is dat niet toevallig het alternatief op de bekende spacewarp's?^^could be wrong offcourse....

Biped? bedoel je dan in de zin van...
het aan elkaar linken van diverse objecten en dan individueel van elk object het pivotpoint aanpassen om zo een animatie te krijgen ofzo?

Voor complexe animaties schijnt het IK-bones system geschikter tezijn,
maar als biped voor jou werkt,that's just fine with me^^

_________________
I dont need a life, i hav many lives.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 16:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2004 03:34
Woonplaats: Brabant
Sakabatou schreef:
@Call:

Nice Mecha model, dude.
Beetje een Mechwarrior styled design.
Heb je er ook een geanimeerde versie ervan?
Bedankt voor het aanbod om je model te mogen gebruiken,maaruh...
....ik maakt m'n eigen mechamodels.(op dit moment zonder animaties helaas)

Tja,ik weet helemaal niks van Maya af.
Maar ik heb van horen zeggen dat het bijna dezelfde interface
heeft als 3DMAX...


Nou, nee ik heb er geen geanimeerde versie van. Dat was ik wel van plan, maar aangezien ik nogal wat problemen heb met de hypergraph "buigt" het radarwerk mee :X met het skelet (wat ik overigens wel kan met bv een mens, ik heb eens een voorbeeld-mens gekoppeld aan een stuk motion-captured data, na een beetje tweaken zag er dat best gaaf uit!).

Qua interface lijkt maya (imho) niet echt op max:
Afbeelding
ps: dit is een linux screenshot, maar qua interface maakt dat niet uit.
Natuurlijk zijn er viewports e.d. maar de werking en ook het hele gedachtegoed erachter is compleet anders. Maya werkt meer vanuit de artiestieke kant, max meer vanuit de technische.
Vandaar dat maya max absoluut overtreft qua nurbs, animatie.
Maar max is duidelijk beter met polymodels en textures.
max is makkelijker te leren vind ik (kan met beide werken overigens, max kreeg ik al de 1e keer een fatsoenlijke render uit, maya is me dat nog niet echt gelukt :P).

Sakabatou schreef:

Het schijnt wel dat Maya veel meer gebruikt word door gamedevelopers om models als deze mecha te voorzien van een bonesystem, te en importeren bv naar UnrealED.

Als je bekend bent met UT2004 ken je wel onslaught mode.
Je zou eventueel deze mecha kunnen gebruiken in deze modus^^

Dat laatste is zomaar een wetenswaardigheidje^^.


Maya wordt juist niet zoveel gebruikt in de gamedev wereld. De reden is dat maya doorgaan te complex is voor games. Max wordt hier veel meer voor gebruikt. Immers alle game models zijn poly's, en dat is nou net waar max in uitblinkt. Maya wordt meer gebruikt voor de filmindustrie. (vanwege realisme en effecten). Beide hebben dus goede en minder goede kanten, maar als je games in wil kun je denk ik beter max leren dan maya. Het is overigens wel zo dat ze in japan/het oosten meer gebruik maken van max, terwijl amerikanen en canadezen juist weer erg maya-minded zijn. Hoewel.. bioware werkt ook met max en die zitten in canada .. kortom: gebruik wat je zelf het fijnste vind.
Ik heb ook met lightwave gewerkt, maar daar was ik niet zo gecharmeerd van.

Maar ach, het blijft een stukje hobby ;)

_________________
Een gitarist die het op een akkoordje gooit is nooit grappig.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 16:06 
Offline

Geregistreerd: 14 dec 2004 17:41
Woonplaats: Purmerend, Netherlands
Het is inderdaad geen anime, maar het ontbreken van expressie is daar duidelijk goedgemaakt met creatief denken.

Wat mijn hele punt was.
Met wat creativiteit komt de hele 'geest' van manga en anime gewoon weer naar boven.
Je moet gewoon anders denken dan in 2d.

_________________
Bron: Trouw:
"Weer anderen suggereren dat hamsters de meest intelligente wezens zijn op aarde.
Ze doen alleen alsof ze gewoon knaagdiertjes zijn, in werkelijkheid willen ze de wereld overheersen."


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2005 12:33 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2004 23:23
Echt maar 1 iemand heeft op cell shading gestemt :cry: (ik niet)
Die mech ziet er ook super uit Call

Sakabatou > Reactor is voor physics, bijvoorbeeld: Je wil een stalen bal door een muur gooien die uit losse bakstenen bestaat, dat is natuurlijk een pain in the ass om handmatig te animeren. Met reactor kun je het gewicht van die basktenen aangeven en andere dingen instellen zodat het automatisch geanimeerd wordt, dit gaat niet altijd super though.
Biped is functie van Character studio, dat zit bij de instalatie van max inbegrpen maar je moet er wel een aparte serial voor hebben. Het is zeg maar een kant en klaar poppetje die je aan je model kan vast maken om te animeren. Heb het perfect zien werken bij klasgenoten.

Joshuangaka > Ik begreep wat je bedoeld maar dit wordt een hele klus... ik zou wel een poging willen wagen though :)

Ik ben nu trouwens bezig met een nieuw karakter te modellen, en ik wil die op een realistische manier maken (give what the people want :) ) nog een reden is dat ik tot nu toe alleen cell shading heb gedaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling