aniway.nlaniway.nl
 Help Help  aniway.nl AniWay
 Rules Regels  Leden Leden
 Zoeken Zoeken  Groepen Groepen
 Gebruikerspaneel Gebruikerspaneel  Inloggen Inloggen
 * Registreren
Laatste 5 Actieve Onderwerpen
09:21  Laatst voltooide anime + ...   Ash Ketchu
04:40  [TK] Manga: Golden Kamuy, ...   Kerrirri-c
23:19  дом 2   FrancisVup
16:37  Probleem met updaten ...   Blackbutle
16:26  welke manga's heb je juist ...   Ash Ketchu
Het is nu 30 aug 2019 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

wil jij helpen?
ja 13%  13%  [ 2 ]
nee 87%  87%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 13:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2004 15:55
Inderdaad, erg inspirerende uitspraken dat :0


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 13:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2004 22:25
Woonplaats: It's Yummy and Delicious With Big Breast!
Het werken aan mods kan een hele mooie opstap zijn richting games. En gelukkig zien (sommige) game-publishers dit tegenwoordig ook in.

Open-source is een ander, een open-source game waar ik zelf aan mee doe is de FPS sauerbraten, ten eerste zit daar een prima (realtime) editor in, en als je bereid bent om iets dieper te graven dan is daar best veel meer mee te doen.

Maar of je nu mensen vraagt voor je eigen project of je biedt jezelf aan, aan bijvoorbeeld zo'n open-source project moet je wel wat te bieden hebben, je kunt programmeren, graphics artist, muziek en geluid is meestal een ondergeschoven kindje, level/map makers, en dat niet alleen, je moet het ook kunnen laten zien.

Ook ik wil daar graag meer in gaan doen, maar als je realistisch bent en je doet wat onderzoek dan zie je dat de weg zoals djinn al vermelde lang en zwaar is.

Werken in de game industrie, als het kennisgat te groot is dan kan je het wel vergeten, die moet eerst gedicht worden, en dat betekent opleiden en dan gokken op een stage plaats.

Anders wordt het namelijk het kip en het ei verhaal. De voorwaarden voor werken in de Game industrie is (meestal), enige jaren ervaring bij andere commerciele uitgevers, een aantal titels waar je aan gewerkt hebt en een portfolio waarin je meer laat zien als alleen die paar titels.

_________________
DayZ's simple. Get to the weapons, use them any way you can. I know you won't break the rules, because there aren't any.

Afbeelding

http://www.animecon.nl/ - https://www.facebook.com/Animeconnl - http://www.cosplaylife.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2008 15:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2004 19:19
Woonplaats: Drunen
Naast je opleiding is vooral de ervaring die je hebt met het ontwikkelen van games erg belangrijk. In de game industrie is in de meeste gevallen je ervaring belangrijker dan je opleiding.

Oudere collega's waarmee ik samenwerk hebben meestal geen gamesopleiding gedaan omdat die toen der tijd er gewoon niet was. Zij hebben in hun vrijetijd zelf de ervaring op gedaan om games te ontwikkelen. Velen van hun zijn begonnen met mods en kleine games. De ervaring die zij daarmee hebben opgedaan heeft ervoor gezorgd dat ze nu in de game industrie werken.


[MIJN VERHAAL HOE IK IN DE GAME INDUSTRIE BEN GEKOMEN]
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde. Ik heb zelf hogere informatica gedaan met als specialisatie multimedia. De opleiding doet 4 jaar en de laatste 2 jaar, 3e en 4e jaar is je specialisatie, voor mij dus multimedia.
In de multimedia specialisatie zit een 6 maanden durende games project . Dat was het 2de gedeelte van mijn 3e jaar. Het 1ste gedeelte van mijn 3e jaar ging ik op stage.
Dus van de 4 jaar heb ik maar 6 maanden echt aan een game gewerkt, dus mijn opleiding is ook geen games opleiding, maar wel een opleiding dat je leert hoe je moet programmeren.

Toen ik eind 2de jaar naar een stage moest zoeken voor het begin van mijn 3de jaar, ging ik opzoek naar games bedrijven. Niet naar de top bedrijven die echt grote consoles games maken, maar kleine game bedrijfjes die kleine games maken en waarvan ik dacht dat ik wel op dat niveau kon meedraaien, met mijn gelimiteerde kennis van programmeren en geen kennis met het ontwikkelen van games.
Het me niet gelukt om een stage te vinden bij een games bedrijf, maar ik had al wel wat contacten gelegd. Ik ging nu stage lopen bij Siemens VDO als software test engineer.
Na deze stage begon eindelijk het 6 maanden durende games project op school. Voor mij waren dat de beste 6 maanden die ik op school heb meegemaakt. Je werd verplicht om een game te maken en zo de programmeer ervaring op te doen.
Het was toen dat ik zeker wist dat ik in de games industrie wilde werken. Het was voor mij dan ook een doel geworden om in het 4de jaar een stage plek te vinden in de games industrie.
In het 4de jaar leerde ik ook op school met flash/actionscript werken en de mogelijk heden dat flash/actionscript met zich meebracht om snel kleine games te maken. Het was toen ook de tijd om naar je afstudeerstages te zoeken met je afstudeerpartner, (mijn maat Michiel). Ook hier richtte ik me op kleinere game bedrijfjes, omdat ik dacht dat ik nooit bij de grote game bedrijven stage zou kunnen lopen.
Dankzij de contacten die ik in het 3de jaar gelegd had en de 6 maanden ervaring van het games project op school, konden Michiel en ik onze afstudeerstage in een klein casual games bedrijfje doen, www.fantazm.com . Er werd ons toen zelfs gevraagd om eerder te beginnen. Natuurlijk waren wij daar super blij mee, 3 maanden voordat de afstudeerstage zou beginnen gingen Michiel en ik bij het bedrijf als freelancer parttimer game developer werken. In die 3 maanden hadden we een groot aandeel gehad in de flash game, www.shoppingmania.nl en daarna moest onze afstudeerstage nog beginnen.
Omdat de games bij fantazm volgens school te klein waren mocht onze afstudeeropdracht geen game zijn. Onze opdracht werd een systeem te bouwen dat alle data van een game en zijn spelers automatisch online bijhield.
Gedurenden 5 maanden van de afstudeerstage hebben we naast het systeem ook nog 2 games gemaakt, het grote Dr. Oetker keukenspel http://www.oetker.nl/ en de Waterland game http://www.waterlandsemakelaars.nl/ tapjes game (dat gebaseerd is op shoppingmania). In die periode kreeg ik ook van school te horen dat ik nog mijn vrijestudieruimte moest invullen. Hiervoor heb ik in me vrijetijd een game gemaakt http://members.home.nl/karwaichan/Fight ... _V1.03.exe .
Aan het einde van me afstudeerstage had ik zo al 5 games gemaakt en bijna 1 jaar aan game ontwikkeling ervaring, daarnaast had ik nog 2 games projecten lopen met vrienden (die nooit zijn afgemaakt).
Omdat ik zelf grotere games wilde gaan maken ben ik toen naar andere bedrijven gaan zoeken voor na het afstuderen.

Door de games en ervaringen te noemen in mijn CV ben ik bij bedrijven als Playlogic en Khaeon/The Chronicles of Spellborn en Zylom/Real games op gesprek geweest en heb ik gekozen voor Playlogic. Dit was allemaal geregeld voordat ik afstudeerde. Het mooie was dan ook dat Michiel en ik beide met Cum laude zijn afgestudeerd. Ik ben gaan werken bij Playlogic aan een next-gen titel en Michiel is gaan studeren in de VS. Van de +- 70 informatica afstudeerders van de hogeschool ben ik de enige die in de game industrie werkt.

btw het is allemaal vrij recent, ik studeerde in juni 2007 af :wink:

Het in de game industrie komen is voor mij een groot succes geweest. Als ik zo terug kijk heb ik ook belangrijke beslissingen genomen;
Tijdens mijn middelbare school tijd heb ik met vrienden een mod gemaakt voor quake 2.
Na het afstuderen van de middelbareschool heb ik ook bewust voor de informatica met multimedia gekozen omdat ik wist dat er een games project tussen zat.
In het 3e en 4e jaar stage heb ik naar games bedrijven gezocht en niet naar de eerste de beste ICT bedrijf.
In het 4e jaar heb ik veel game projecten gedaan in me vrijetijd om ervaring op te doen.
Resultaat een aardige game developer CV.

_________________
Game developer all the way --- Pro Game Developer @ www.playlogicgames.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2008 00:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2005 01:28
Cailin Coilleach schreef:
Kutabare!!!!! schreef:
Ga je het spel in Flash maken? Of C++?


Game Maker...

*kuch*

*rent weg*


Oh, that reminds me... we gaan daaraan beginnen bij informatica (met Game Maker, ja) x3. Ons meneer wil dat we met iets zo eenvoudigs mogelijk beginnen want we gaan het anders niet aan kunnen (en volgens mij heeft die nog gelijk ook :P ).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2008 09:02 
Offline
AniWay Hoofdredacteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jul 2004 20:47
Jullie ook al? Ik was met game maker al niet handig -_- Mijn sprites waren echter wel zeer geslaagd :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2008 10:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 apr 2006 14:01
Woonplaats: Amersfoort
Doet mij herinderen aan het geklungel van mij en file xD
Zijn een lange tijd terug bezig geweest met een RPG, die wonderbaarlijk meerdere awards gewonnen heeft. Eén daarvan is de Kunstbende award voor gamedesign 2006. Wat ook zeer zeker een goede ervaring was, en indien je 18 jaar of jonger bent raad ik je ook zeker aan om daaraan mee te doen, zelfs as zou je niks winnen dan zou je nog altijd inspiratie en/of ervaring opdoen op het gebied van gamedesign.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2008 18:24 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2007 22:40
Woonplaats: ...>,0
djinn schreef:
~Those who discourage your dreams, likely have abandoned their own~

Sydney Smith[/i]


Snatch!! X3....deze is van mij!! XD

o_o ik ga het gebruiken....^^ bedankt Sydney voor je wijze quote en Djinn voor het posten van de quote!! 0,0

_________________
Afbeelding
~Those who discourage your dreams, likely have abandoned their own~


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling